שר התמ"ת נועד עם ראשי מעבדות מו"פ של ג'נרל מוטורס

חברת ג'נרל מוטורס הודיעה על כוונתה לאתר מדענים ישראלים מחוץ לישראל ולהציע להם מגוון תפקידים בחברה במסגרת הרחבת פעילותה בישראל


00:00 ,21.11.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת ג'נרל מוטורס הודיעה על כוונתה לאתר מדענים ישראלים מחוץ לישראל  ולהציע להם מגוון תפקידים בחברה במסגרת הרחבת פעילותה בישראל

 

סגן רה"מ ושר התמ"ת, אלי ישי נפגש היום בירושלים עם ראש מעבדות המחקר והפיתוח העולמי של חברת ג'נרל מוטורס, אלן טאוב.

 

בישיבה השתתפו עוד: מנכ"ל משרד התמ"ת - רו"ח גבריאל מימון, המדען הראשי - ד"ר אלי אופר, בינה בראון – מנכ"ל רשפ"ת, רן קויתי - מרכז הטיפול במדען הראשי בהפעלת המסלול החדש לעידוד מרכזי פרויקטים של חברות רב לאומיות, רחל רועי – מנהלת המטה לקידום השקעות, עו"ד אבי פלדמן – ראש המטה לפיתוח הנגב.

אלן טאוב, ראש מעבדות המחקר והפיתוח העולמי של חברת ג'נרל מוטורס אמר במהלך הפגישה לשר אלי ישי כי ב-10 שנים האחרונות חברת GM ביצעה מספר רב של פרויקטים מחקר ופיתוח בשיתוף עם האקדמיה וחברות ישראליות. בהתבסס על התוצאות המעולות שהושגו בפרויקטים אלו ובהתבסס על התכנית החדשה אנו מתכוונים להגדיל את פעילות המחקר ופיתוח של חברת GM בשיתוף עם גורמים אלו במדינת ישראל.

גיל גולן, דירקטור לאסטרטגיה גלובלית של חטיבת המו"פ של GM, הוסיף כי בין היתר GM מתכוונת לאתר מדענים ישראליים מחוץ לישראל (במיוחד ארה"ב), ולהציע להם מגוון תפקידים מאתגרים טכנולוגית במסגרת הרחבת הפעילות של GM בישראל.

סגן רה"מ ושר התמ"ת אלי ישי בירך על ההחלטה וציין כי השבוע השיק משרד התמ"ת את התכנית המבוססת על החלטת ממשלה אותה הוביל בדבר הפעלת מסלול חדש במסגרת לשכת המדען הראשי לעידוד הקמת מרכזי פרוייקטים במדינת ישראל של חברות רב לאומיות. כמו כן מציין שר התמ"ת כי התכנית ממקדת את החברה הרב לאומית בביצוע של לפחות 50% מהיקף פרויקטי המחקר והפיתוח עם שותפים ישראלים הממוקמים באזורי עדיפות לאומית.

רן קויתי, מנהל קרן תמורה בלשכת המדען הראשי במשרד התמ"ת המרכז את התכנית ציין כי מדובר במסלול חדש לעידוד שיתופי פעולה במחקר ופיתוח טכנולוגי-תעשייתי בין חברות ישראליות או מוסדות מחקר אקדמיים ישראלים ובין חברות רב לאומיות תעשייתיות מתחום התעשייה המסורתית או התעשייה המעורבת וזאת באמצעות סיוע למרכזי פרויקטים.

המדען הראשי ד"ר אלי אופר מציין כי עידוד חברות רב לאומיות לבצע פרויקטי מחקר ופיתוח טכנולוגי-תעשייתי בשיתוף עם חברות ישראליות או מוסדות מחקר אקדמיים ישראליים בהתאם לתכנית החדשה, יסייע לתעשייה הישראלית ולמוסדות מחקר אקדמיים ישראליים במובנים רבים.

בינה בראון מנכ"ל רשפ"ת מסרה כי התחייבויות של ג'נרל מוטורוס בשנים 2000 -2007 בעקבות רכישות של ממשלת ישראל  עומדות על 19 מיליון דולר. המימושים עומדים על 337 מיליון דולר (בלי 2007 שטרם דווחה) היינו רכישות ב-318 מיליון דולר מעבר למחוייבות.

הרכישות של רכיבים לתעשיית הרכב נעשו בלמעלה מ-25 מפעלים. הבולטים בהם: מאג (עין השופט) עם 144 מיליון דולר, תדירגן (אלון תבור) עם 73 מיליון דולר, ארקל (בית זרע) עם 33 מיליון דולר.
בנוסף לכך השתתפות ומימון מחקרים בטכנולוגיות מתקדמות לתעשיית הרכב במוסדות מחקר בארץ שנעשתה בחלקה בתשלומי רכש גומלין שהושקעו במחקרים.