שר התמ"ת: מדיניות עידוד השקעות הון צריכה לחול על המגזר העסקי כולו

שר התמ"ת, אהוד אולמרט, הודיע בפגישה שנערכה ביום ה' עם נשיאות איגוד לשכות המסחר, בראשות נשיא האיגוד, אוריאל לין, כי הוא תומך בשינוי מדיניות עידוד השקעות הון כך שתחול על כל המגזר העסקי ולא רק על ענפים סלקטיביים


00:00 ,03.08.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
בשנת 2004 נטיל מס בגובה של 20% (במקום 8% כיום) אשר יגיע בהדרגה ל – 40% על העסקת עובד זר".

שר התמ"ת, אהוד אולמרט, הודיע בפגישה שנערכה ביום ה' עם נשיאות איגוד לשכות המסחר, בראשות נשיא האיגוד, אוריאל לין, כי הוא תומך בשינוי מדיניות עידוד השקעות הון כך שתחול על כל המגזר העסקי ולא רק על ענפים סלקטיביים.

אולמרט אמר את הדברים בתגובה לדברי לין, שציין כי השינויים בחוק עידוד השקעות הון צריכים לחול על המגזר העסקי כולו. "ההתפתחות בשנים האחרונות מוכיחה כי מגזר המסחר והשירותים הוא זה שטומן את הפוטנציאל הגדול ביותר ליצירת מקומות עבודה במשק. מסיבה זו, מדיניות עידוד ההשקעות הנוכחית מתעלמת מהצורך לעודד את המגזר, שבו ניתן להשיג את הגידול המהיר ביותר ביצירת מקומות עבודה".

בנושא התוכנית הכלכלית ציין אולמרט כי הדרך להגדלת התעסוקה במשק היא רק באמצעות צמיחה. "התוכנית הכלכלית היתה תוכנית אמיצה מאד. מעולם לא נעשה ע"י ממשלה בישראל מאמץ כזה בתנאים כל כך קשים, גם כשמדובר בעימות עם השכבות, שהן מקור התמיכה הפוליטי שלהם. הבעיה היא שהתוכנית הכלכלית היא תוכנית בלימה ואין בה חיזוק מנגנוני צמיחה. לכן צריך לתת לגורמים מסוימים כלים כדי להתמודד עם הבעיות, והדרך היא תמרוץ תעסוקה וסבסודה".

לגבי הדרכים לעידוד התעסוקה, ציין שר התמ"ת כי הוא מתכוון לפעול בכל הכוח נגד העסקת עובדים "זה לא נכון שישראלים אינם רוצים לעבוד, אנשים מוכנים לעבוד כאשר הם מקבלים תמורה נאותה עבור העבודה. בשנת 2004 נטיל מס בגובה של 20% (במקום 8% כיום) אשר יגיע בהדרגה ל – 40% על העסקת עובד זר".

בנושא קרן השיווק, מסר השר כי נכון להיום הוחזר תקציב בסיס הקרן שעומד על של 100 מיליון שקל. אולמרט הדגיש כי יש צורך בשינוי תנאי ההפעלה של הקרן וכן ללמד חברות קטנות לעשות יצוא ומשרד התמ"ת מוכן להקדיש לכך כסף וירתם לעניין.