שר התמ"ת: מגזר מדעי החיים יהפוך לאחד השווקים הגדולים בעולם

בן אליעזר: ממשלות יכולות לקחת יוזמה, ולקדם את השת"פ הגלובלי בקידום מחקר משותף ופיתוח יוזמות. אני מחויב לטפח חדשנות כלכלית וטכנולוגית בתחום מדעי החיים


00:00 ,14.06.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

בן אליעזר: ממשלות יכולות לקחת יוזמה, ולקדם את השת"פ הגלובלי בקידום מחקר משותף ופיתוח יוזמות. אני מחויב לטפח חדשנות כלכלית וטכנולוגית בתחום מדעי החיים
 
שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, בנימין (פואד) בן אליעזר, אירח היום לארוחת בוקר את בכירי תערוכת ILSI- ביומד ישראל 2010. השתתפו: ריינר ברודרלה (Rainer Brüderle), שר לכלכלה וטכנולוגיה של גרמניה; דניוס קרייביס (Dainius Kreivys), שר הכלכלה של ליטא; ח"כ רחל אדטו; שרון קדמי, מנכ"ל התמ"ת; ד"ר אלי אופר, המדען הראשי במשרד התמ"ת; ישראל מקוב, יו"ר משותף של ביומד-ILSI; רות אלון, יו"ר משותף של ביומד-ILSIטיו"ר ארגון ILSI; עמי אראל, יו"ר מכון הייצוא.
 
השר בן אליעזר אמר במפגש כי בשנתיים האחרונות אנו עדים לשינויים בכלכלה העולמית, החל ממיתון שחל על חברות היי-טק כמו על חברות במגזר מדעי החיים, ועד להתאוששות מהירה תוך מיזוגים ורכישות חדשים, שמובילים למחקר ופיתוח פורץ דרך.
 
"מגזר מדעי החיים יהפוך לאחד השווקים הגדולים בעולם. כאשר תוחלת החיים עולה בהתמדה בעולם המפותח, והביקוש למוצרי מדעי החיים הוכיח עצמן גם בתקופה של משבר כלכלי - ממשלות מבינות כי המפתח לשגשוג הכלכלי עובר דרך קידום מגזר חשוב זה".
 
בן אליעזר הוסיף כי שיתוף פעולה גלובלי הופך להיות קריטי יותר כאשר הוצאות המו"פ במגזר מדעי החיים גבוה בהרבה מאשר במגזרים אחרים, זאת לצד החזרת ההשקעה במגזר זה בטווח ארוך. "ממשלות יכולות לקחת יוזמה, ולקדם את שיתוף הפעולה הגלובלי בקידום מחקר משותף ופיתוח יוזמות. אני מחויב לטפח חדשנות כלכלית וטכנולוגית בתחום מדעי החיים, ואני משוכנע כי ביחד נוכל לתרום לקהילות שלנו, כמו גם להמשיך לפתח את התחרות בתחום מדעי החיים למען כולנו".
 
השרים הגרמני והליטאי אמרו במפגש כי הם מעוניינים בקידום שיתופי הפעולה עם ישראל. השר הגרמני סיפר כי סוכם לקיים בגרמניה בסוף השנה "יום חדשנות טכנולוגית ישראלית".