שר התמ"ת מבקש לקדם הסכם הסחר החופשי בין מדינות גוש המרקוסור לישראל

השר בנימין בן אליעזר נפגש עם מושל פרובינציית בואנוס איירס, דניאל סיולי ודן עימו בקידום פרויקטים כלכליים ומיזמים משותפים שעשויים להועיל לשתי המדינות


00:00 ,29.11.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

השר בנימין בן אליעזר נפגש עם מושל פרובינציית בואנוס איירס, דניאל סיולי ודן עימו בקידום פרויקטים כלכליים ומיזמים משותפים שעשויים להועיל לשתי המדינות
 
ממשרד התמ"ת נמסר כי, מושל פרובינציית בואנוס איירס וסגן נשיא ארגנטינה לשעבר, מר דניאל סיולי, הגיע לביקור של כיומיים בישראל, אליו מתלווה משלחת של כ-30 חברות מסחריות מבואנוס איירס. לביקור המושל הצטרפו גם ראש עירית באהיה בלנקה, שר הייצור של פרובינציית בואנוס איירס, שר החקלאות של פרובינציית בואנוס איירס, מנהל בנק הפרובינציה ותת מזכיר ליחסים כלכליים בינלאומיים של פרובינציית בואנוס איירס.
 
"אנו רואים בהגעתו של מר סיולי לארץ הזדמנות לחיזוק והעמקת היחסים המסחריים בין שתי המדינות. אנו מקווים כי הסכם הסחר עם גוש המרקוסור יאושרר על ידי ארגנטינה בזמן הקרוב ויסלול את הדרך לגידול בהיקף הסחר בין הצדדים". כך אמר היום שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר במהלך פגישה שקיים עם מושל פרובינציית בואנוס איירס וסגן נשיא ארגנטינה לשעבר, מר דניאל סיולי.
 
השניים דנו גם בנושא בעיות המים שיש באזור. "אני מבין כי גם בפרובינציית בואנוס איירס וגם באיזור באיה בלנקה יש בעיות שונות בתחום המים ושאתם נמצאים בקשר מול חברת מקורות שמסייעת לכם במציאת פתרונות מתאימים", אמר בן אליעזר. "אני מקווה ששיתוף הפעולה יהיה פורה. חברת מקורות בעלת ניסיון רב ואחראית על פרויקטים גדולים ומורכבים ואני סבור כי היא תוכל לסייע לכם בהתמודדות עם הנושא. אני יודע כי קבוצת מקורות רואה בארגנטינה שותפה אסטרטגית ומשקיעה את מירב המשאבים כדי לקדם את שיתוף הפעולה בארגנטינה באופן כללי ואת הפרויקטים בערים לה-פלטה ו-באיה בלנקה באופן ספציפי".
 
עוד נמסר כי, ביקורו של מר סיולי הוא ביוזמת שגרירות ישראל בארגנטינה, ובמסגרתו המושל מעוניין בקידום פרויקטים כלכליים ומיזמים משותפים שעשויים להועיל לתושבי הפרובינציה, כמו מיחזור אשפה, טיפול במים, תשתיות לחינוך גבוה ויישומים טכנולוגיים למאבק בפשיעה.
           
עם תום הביקור צפוי להתקיים סמינר בנושא הזדמנויות מסחר והשקעה בין חברות מפרובינציית בואנוס איירס לחברות ישראליות. לאחר הסמינר תתקיימנה פגישות בין החברות המשתתפות.
 
במשרד התמ"ת מדגישים כי, במהלך שלושת הרבעונים של שנת 2010 (ינואר עד ספטמבר, כולל) הסחר עם ארגנטינה הסתכם בכ-251 מיליון דולר, עלייה של 40% מהתקופה המקבילה בשנת 2009. הייצוא לארגנטינה בתקופה זו של 2010 הסתכם בכ-70 מיליון דולר, עלייה של כ-30% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2009. הייבוא מארגנטינה בשלושת הרבעונים הראשונים של 2010 הסתכם בכ-182 מיליון דולר, עלייה של 45% בהשוואה לשנת 2010.
 
הסקטורים העיקריים בייצוא הינם מוצרים של התעשיות הכימיות (42%), מכונות ומכשור מכני (23%), מתכות (8%), מכונות וציוד רפואי (7%) וטקסטיל (7%). הסקטורים העיקריים בייבוא הינם מוצרי בעלי חיים (64%) מוצרי צמחים (15%) מזון מעובד (14%).