שר התמ"ת ישי ייפגש היום עם שר הסחר הבריטי

השר ישי: "אנו מעוניינים לראות יותר שיתופי פעולה ארוכי טווח בין ישראל ובריטניה בתחום המחקר והפיתוח וכן לראות יותר חברות בריטיות המשקיעות בשותפים עסקיים בישראל"


00:00 ,20.07.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

השר ישי: "אנו מעוניינים לראות יותר שיתופי פעולה ארוכי טווח בין ישראל ובריטניה בתחום המחקר והפיתוח וכן לראות יותר חברות בריטיות המשקיעות בשותפים עסקיים בישראל"
 
היום ייפגש סגן רה"מ ושר התמ"ת אלי ישי עם שר הסחר הבריטי הלורד גונס המתלווה לביקורו של ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון בישראל ביחד עם משלחת אנשי עסקים. הלורד גונס מכהן כשר מדינה לענייני מסחר והשקעות, במשרד העל לענייני עסקים, יזמות ורפורמות רגולטריות - בראשות השר חבר הקבינט הבריטי ג'ון הטון.
 
סגן רה"מ ושר התמ"ת אלי ישי אומר כי משרד התמ"ת מחויב לחיזוק הקשרים הכלכליים בין המדינות ולכן הוכפלו מספר העובדים במחלקה הכלכלית בלונדון בשנה האחרונה. כן הוסיף השר ישי כי משרד התמ"ת באמצעות מינהל סחר חוץ ייתן את כל הסיוע והעזרה בתמיכה בפעילות העסקית של הבריטים עם חברות ישראליות".
 
לקראת המפגש היום אומר השר ישי "אנו מעוניינים לראות יותר שתופי פעולה ארוכי טווח בין ישראל ובריטניה בתחום המחקר והפיתוח וכן לראות יותר חברות בריטיות המשקיעות בשותפים עסקיים בישראל" .

במשרד התמ"ת מציינים כי בין מטרות הפגישה: לנסות ולקדם את שיתוף פעולה בתחום המו"פ התעשייתי. מאז ביקשה בריטניה לסגור את קרן המו"פ ברייטק בין המדינות לא היו פעילויות בתחום זה. להציע שיתוף פעולה בתחום של הכשרה מקצועית בהסכם דוגמת ההסכם עם גרמניה. לבריטניה ניסיון בתחום זה ובמשרד התמ"ת רוצים לבחון אפשרות לחתום על מזכר הבנות לשיתוף פעולה בתחום. לחזק את מעורבות הממשלה הבריטית בעידוד משלחות להגיע לאירועים כלכליים מרכזיים של ישראל.
 
כמו כן, יתקיים היום סמינר עסקי בין בריטניה לישראל. הסמינר בחסות ראשי הממשלה של שתי המדינות וכן, שר הסחר הבריטי, סגן ראש ממשלת ישראל ושר התמ"ת, לשכת המסחר ישראל בריטניה, מועצת העסקים ישראל בריטניה והתאחדות התעשיינים.
 
בסמינר יישאו דברים ראשי הממשלות של ישראל ובריטניה, שר הסחר הבריטי, סגן ראש ממשלת ישראל ושר התמ"ת אלי ישי, מנכ"ל משרד התשתיות, יוסי ורדי, ישראל מקוב (לשעבר מנכ"ל טבע) ושי אגסי.
 
במינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת מציינים כי בריטניה הינה משותפות הסחר הגדולות והחשובות של ישראל. נגישותה הגבוהה הן גיאוגרפית והן מבחינת שפה הופכות אותה לשוק יעד כמעט ראשון על מפת הפעילות (האירופית) של התעשייה הישראלית.