שר התמ"ת ישי יוצא הלילה לביקור עבודה בארה"ב

השר ישי ייפגש עם משקיעים פוטנציאלים, ועם חברות רב לאומיות בתחומי התקשורת והפרמצבטיקה. בהמשך לביקור השר תתקיים בארה"ב הוועדה המעורבת שהיא חלק מהסכם הסחר שבין ישראל לארה"ב


00:00 ,14.10.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

השר ישי ייפגש עם משקיעים פוטנציאלים, ועם חברות רב לאומיות בתחומי התקשורת והפרמצבטיקה. בהמשך לביקור השר תתקיים בארה"ב הוועדה המעורבת שהיא חלק מהסכם הסחר שבין ישראל לארה"ב
 
השר ישי מציין כי ביקורו בארה"ב נועד להדגיש את החשיבות שרואה המשרד בקידום קשרי הסחר עם ארה"ב המהווה, שוק היצוא החשוב ביותר לישראל
 
סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת, אלי ישי, יוצא הלילה לביקור עבודה בארה"ב. השר ישי יבקר בניו יורק ושיקגו וייפגש עם משקיעים פוטנציאלים, ועם חברות רב לאומיות בתחומי התקשורת והפרמצבטיקה.
 
השר ישי יערוך ביקור בוושינגטון וייפגש עם מזכיר המסחר קרלוס גוטיירז ונציגת הסחר סוזאן שוואב.
 
השר ישי מציין כי ביקורו בארה"ב נועד להדגיש את החשיבות שרואה המשרד בקידום קשרי הסחר עם ארה"ב המהווה, שוק היצוא החשוב ביותר לישראל. "לעיתים אין הסכמה בין שני הצדדים בכל ענייני הסחר", אמר השר, "אך אין ספק בחשיבות קיום דיאלוג עם ארה"ב בכל הנושאים על מנת לפתור בעיות ולקדם את הסחר, ההשקעות והמו"פ בין הצדדים".
 
במסגרת הביקור ייפגש השר עם משקיעים בבורסה של ניו יורק (NYSE), ויערוך כנס משקיעים בשיקגו. השר צפוי להיפגש עם ראשי חברות פרמצבטיקה מובילות כ"אבוט" ו"פייזר" והנהלת "מוטורולה" העולמית.
 
השר ישי יעלה בפגישותיו מספר נושאים החשובים לקידום תשתית הסחר כמו בעיית הויזות לאנשי עסקים ישראלים, קידום הסחר בתחום השירותים, ופיתוח הסחר האזורי.
 
בהמשך לביקור השר תתקיים בארה"ב הוועדה המעורבת שהיא חלק מהסכם הסחר שבין ישראל לארה"ב - והנפגשת אחת לשנה. הוועדה דנה במכלול נושאים הנוגעים לסחר בין שני הצדדים ביניהם שת"פ בתחום התקינה והמכס, קניין רוחני ורכש ממשלתי.       
 
מהמינהל לסחר חוץ במשרד התמ"ת נמסר כי ישראל מייצאת לארה"ב סחורות בשווי של למעלה מ-18 מיליארד דולר ומייבאת מארה"ב סחורות בסך של למעלה מ-6 מיליארד דולר. היצוא לארה"ב מהווה כ-40%  מסך כל היצוא של ישראל. יהלומים מהווים כמחצית מהיצוא של ישראל לארה"ב - וענפי היצוא החשובים האחרים הם טלקום, תוכנה וכימיקלים.