שר התמ"ת ישי יבקר במקסיקו עם משלחת אנשי עסקים

במהלך ביקורו ייפגש השר עם שרי הכלכלה, החוץ, החקלאות, והעבודה של מקסיקו. מטרת הביקור הינה הגברת וחיזוק יחסי הסחר עם מקסיקו – שותפת הסחר השלישית בגודלה של ישראל באמריקה הלטינית


00:00 ,06.02.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

במהלך ביקורו ייפגש השר עם שרי הכלכלה, החוץ, החקלאות, והעבודה של מקסיקו. מטרת הביקור הינה הגברת וחיזוק יחסי הסחר עם מקסיקו – שותפת הסחר השלישית בגודלה של ישראל באמריקה הלטינית
 
סגן רוה"מ ושר התמ"ת, אלי ישי, ייצא לביקור עבודה במקסיקו ב- 11 בפברואר 2007. במהלך ביקורו ייפגש השר עם שרי הכלכלה, החוץ, החקלאות, והעבודה של מקסיקו.
 
השר ישי מסר כי מדובר בביקור אשר מטרתו הינה הגברת וחיזוק יחסי הסחר, עם מדינת מפתח ליצוא הישראלי, אשר למרות הגידול החד ביצוא אליה בשנים האחרונות, רחוקה ממיצוי פוטנציאל הסחר בין המדינות. כמו כן, מסר השר כי בכוונתו לשים דגש רב על נושא קידום ההשקעות ממקסיקו לישראל.
 
לשר התמ"ת מתלווה משלחת של אנשי עסקים שבראשה יעמוד יו"ר מכון היצוא מר דוד ארצי. המשלחת מורכבת מאנשי עסקים בתחומים שונים כגון תקשורת, חקלאות, מים, אבטחה ועוד.
 
השר ישי מסר כי בביקורו הוא רוצה להדגיש ולקדם גם את נושא קידום ההשקעות המקסיקיאיות בישראל. בין ההשקעות המקסיקאיות כיום בישראל, חברה המשקיעה כיום בהיקף ניכר בפיתוח מכרות תמנע. לדברי ישי יש למנף ולהרחיב מהלך זה. כחלק מפעילות זו, ייפגש השר גם עם עשרות משקיעים פוטנציאליים מקרב בהקהילה היהודית במקסיקו.
 
כמו כן, מסר השר ישי כי הנחה את מינהל סחר החוץ לתאם לו"ז אשר הינו מסחרי ברובו ויוקדש לפגישות עם גורמים הפועלים בתחום הכלכלי. ממשרד התמ"ת נמסר כי השר ייפגש עם ראש עיריית מקסיקו סיטי, עם ראשי חברת Telmexהמכסיקנית (חברת טלקומונקציה מובילה באמריקה הלטינית), וכן, ישתתף באירוע שמארגן ה COMCE(ארגון של בכירי ראשי התעשייה המכסיקנית, המייעץ לנשיא בנושאי סחר חוץ).
 
בועז הירש, סמנכ"ל סחר חוץ במשרד התמ"ת, מציין כי מקסיקו היא שותפת הסחר השלישית בגודלה של ישראל באמריקה הלטינית (אחרי ברזיל וקולומביה). לישראל ולמקסיקו הסכם אזור סחר חופשי שנכנס לתוקף בשנת 2000, והביא להגדלה ניכרת בהיקפי הסחר בין המדינות בשנים האחרונות. מקסיקו הוגדרה כמדינת יעד על ידי משרד התמ"ת וככזו לקידום הפעילות עמה הוקצו תקציבי קידום מיוחדים.
 
הסחר הבילטרלי בין ישראל למקסיקו הסתכם בשנת 2006 ב-320 מיליון דולר (לפי נתוני הלמ"ס) גידול של 26% לעומת שנת 2005. מכלל הסחר היווה היצוא מישראל 286 מיליון דולר (כ-90 אחוז מהסחר הבילטרלי). עיקר היצוא הוא של מכונות ומכשירים מכניים (43% מהיצוא), מוצרי התעשיות הכימיות (28% מהיצוא) ופלסטיק, גומי ומוצריהם (11% מהיצוא). היבוא ממקסיקו מורכב בעיקר מיבוא כלי רכב, מכונות ומכשירים מכניים ותכשירי מזון.