שר התמ"ת יצא לביקור מקצועי בארה"ב

השר בן אליעזר יעמוד בראש משלחת של חברות קלינטק ישראליות לכנס בחסות רשות האנרגיה של ניו יורק ומושל ניו ג'רזי. במסגרת הביקור ייחתם הסכם לשיתוף פעולה מו"פ בין מדינת ישראל למדינת ניו יורק


00:00 ,09.09.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

השר בן אליעזר יעמוד בראש משלחת של חברות קלינטק ישראליות לכנס בחסות רשות האנרגיה של ניו יורק ומושל ניו ג'רזי. במסגרת הביקור ייחתם הסכם לשיתוף פעולה מו"פ בין מדינת ישראל למדינת ניו יורק
 
שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר ומנכ"ל משרדו, שרון קדמי, יצאו אמש לביקור מקצועי בדרום ארה"ב ובחופה המזרחי. מטרת הביקור הינה קידום שיתופי פעולה בין חברות ישראליות וחברות מקומיות בתחומי התקשורת, מים, אנרגיה ומוצרי צריכה. כמו כן, השר יקדם שיתופי פעולה בין מדינת ישראל ומדינת ניו יורק.
 
במהלך הביקור, יחתמו שר התמ"ת בן אליעזר ומושל מדינת ניו יורק, דיוויד פטרסון (David Paterson) על הסכם שיתוף פעולה במחקר ופיתוח בין מדינת ישראל ומדינת ניו יורק. הסכם זה נועד לקדם את שיתופי הפעולה במו"פ המתקיימים בין חברות ישראליות וחברות בניו-יורק
 
בנוסף יעמוד השר בראש משלחת בת 14 חברות בתחום האנרגיה והמים, אשר יוצאות לכנס קלינטק. לדברי מנהל מינהל סחר חוץ בתמ"ת, בועז הירש, "בעקבות פעילות הנספחות המסחרית של משרד התמ"ת בניו יורק, תיפגש משלחת המורכבת מראש החץ של התעשייה הישראלית בתחום הקלינטק עם השחקנים המרכזיים בתחום בחוף המזרחי. מדובר בחלק ממאמץ מתמשך של משרד התמ"ת, על כך שלוחותיו, לקידום תעשיית הקלינטק אשר הביקוש לה הולך וגובר בעולם בו נושא השינוי האקלימי קובע יותר ויותר את סדר היום".
 
הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בניו יורק, יאיר שירן, שארגן את הכנס, אומר כי הוא ייערך במשך שלושה ימים בערים ניו יורק, פילדלפיה וניו ג'רזי, ובמסגרתו יציגו עצמן החברות מול חברות אנרגיה, מים וקלינטק מהחוף המזרחי. הכנס אורגן בסיוע של המכון הישראלי לייצוא.
 
בנוסף לכך, ינצל השר את פגישותיו עם בכירי ממשל וחברות מים ואנרגיה בארה"ב על-מנת לקדם את תערוכת ווטק (WATEC), התערוכה המרכזית בתחום המים והאנרגיה, שתיערך בנובמבר השנה בישראל תחת חסות של משרד התמ"ת.
 
לכל אורך ביקורו ייפגש שר התמ"ת עם גופים וחברות עסקיות מרכזיות בכלכלה האמריקנית, כגון חברת AT&T Mobile, אשר עומדות בראש טבלת חברות הסלולאר בארה"ב, ועם חברות ענק כגון General Electric, קוקה-קולה, Merck & Co. ועוד. מטרת הפגישות הינה לחשוף את החברות לטכנולוגיות ופתרונות מתקדמים של חברות ישראליות, ולקדם שיתופי פעולה של החברות עם מדינת ישראל במסגרת פרויקטים של המדען הראשי במשרד התמ"ת.