שר התמ"ת יוצא לביקור בהודו

השר בן אליעזר יערוך פגישות בילטראליות עם שר החוץ ההודי, עם שר הסחר ועם שר החקלאות וכן יקיים פגישות עם חברות ענק הודיות. לביקור מתלוות 25 חברות ישראליות אשר תשתתפנה בסמינרים עסקיים


00:00 ,10.01.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

השר בן אליעזר יערוך פגישות בילטראליות עם שר החוץ ההודי, עם שר הסחר ועם שר החקלאות וכן יקיים פגישות עם חברות ענק הודיות. לביקור מתלוות 25 חברות ישראליות אשר תשתתפנה בסמינרים עסקיים
 
שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, בנימין (פואד) בן אליעזר יצא יחד עם מנכ"ל משרדו שרון קדמי לביקור רשמי בהודו. לשר תצטרף משלחת של אנשי עסקים מכ-25 חברות ישראליות מובילות בתחומי החקלאות, תשתיות, אנרגיה חלופית, מים, בטחון פנים ואבטחה, תקשורת ושירותים. בראש המשלחת העסקית יעמוד מנכ"ל מכון הייצוא, אבי חפץ. הביקור מאורגן על ידי מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת, ביחד עם הנספחים המסחריים של המשרד בהודו, מוניר אגברייה בניו דלהי ואלעד גוז במומביי.
 
ביקור שר התמ"ת בהודו הינו גולת הכותרת של הפעילות הענפה שמבצע בשנה האחרונה משרד התמ"ת, באמצעות המינהל לסחר חוץ במדינות דרום מזרח אסיה ובהודו בפרט.
 
השר בן אליעזר אמר במפגש שערך עם החברות המתלוות אליו לקראת הנסיעה כי "בביקור זה אנו מקווים להשיג פריצת דרך במספר נושאים שעל סדר היום הכלכלי בינינו ובין הודו. אני שואף להגדיל את היקפי הסחר בין המדינות, ובנוסף גם להשביח את תשתית הסחר בין ישראל והודו, המהווה מדינת מפתח בכלכלה העולמית". לדבריו, משרד התמ"ת מייחס חשיבות גבוהה ליחסים הכלכליים עם מדינה זו ולחיזוקם המתמשך.  "נעשה את מירב המאמצים על מנת לקדם החלטה של ממשלת הודו על התחלת מו"מ עם ישראל על הסכם סחר חופשי, הסכם אשר צפוי לשפר מאד את יחסי הסחר בין המדינות ולהגדיל את שיתוף הפעולה בינינו באופן משמעותי. במהלך הביקור בכוונתי גם להשיג התקדמות משמעותית בנושא שת"פ טכנולוגי במו"פ תעשייתי בין המדינות ויוזמות רבות אחרות במספר תחומי יעד כגון ביטחון פנים, תקשורת ותוכנה, מים וחקלאות, מול ממשלת הודו והתעשייה ההודית, יוזמות אשר ללא ספק יסייעו לחברות הישראליות בפעילותן במדינה זו".
 
אל השר מתלווה בהודו משלחת הכוללת כ-25 חברות מתחומי החקלאות, תשתיות, אנרגיה חלופית, מים, בטחון פנים ואבטחה, תקשורת ושירותים המבקשות להעמיק ולהרחיב פעילותן במדינה זו. בין החברות במשלחת נמצאות חברת מוטורולה, ECI, רפאל, אלביט מערכות, מגל, נען דן ג'יין, נטפים,  ועוד. המשלחת אורגנה על ידי מכון היצוא.
 
בן אליעזר יפתח את ביקורו בהודו בבירה ניו-דלהי, וממנה ימשיך לביקור בבירה הכלכלית והתעשייתית של הודו, מומביי. בכל אחת מהערים יתקיימו סמינרים עסקיים בהשתתפות השר, אליהם הוזמנו בכירים מחברות הודיות בולטות אשר גם יקיימו פגישות אישיות עם החברות הישראליות במשלחת. ייערכו קבלות פנים באירוח השר ובהשתתפות תעשיינים הודים בכירים, וכן פגישה מיוחדת שתתקיים בניו-דלהי בהשתתפות ראשי תעשיית הטלקום ההודית, במטרה לעודד קיום מפגשים בין חברות הודיות המגיעות בפברואר הקרוב לתערוכת3GSM  בברצלונה עם עשרות החברות הישראליות אשר ישתתפו בתערוכה.
 
במהלך ביקורו יקיים השר פגישות בילטראליות עם שרים בממשל הפדראלי בבירה ניו-דלהי, ביניהם שר הסחר, שר החקלאות ושר החוץ. במומביי יקיים השר פגישות עם השר הראשי של מדינת מהרשטרה וראשי חברות ענק כגון מהינדרה וטאטא. כמו כן יקיים השר ראיונות לתקשורת המקומית, כל זאת במטרה למנף את התעשייה הישראלית בהודו ולקדם שיתופי פעולה עסקיים וממשלתיים בין המדינות.
 
מנהל מינהל סחר חוץ בתמ"ת, בועז הירש אמר כי "מתוך הכרה בחשיבות היצוא לצמיחתה וחוסנה של הכלכלה הישראלית, מקדיש משרד התמ"ת מאמצים רבים באמצעות כל האמצעים העומדים לרשותו על מנת לעודד את היצואנים הישראליים לחדור לשוק ההודי ולפעול בו בהצלחה. בנוסף על תוכנית שביט, וכלי סיוע נוספים של משרד התמ"ת, אנו נפתח בהודו בעוד מספר חודשים נציגות מסחרית חדשה, אשר תשמש דלת נוספת ליצואנים הישראלים בפעילותם במדינה זו".
 
ממשרד התמ"ת נמסר כי בחודשים ינואר - אוקטובר 2009 היקף הסחר ללא יהלומים ירד בכ-19% לעומת תקופה מקבילה אשתקד, והסתכם בכ-1.4 מיליארד דולר. בחודשים ינואר - אוקטובר 2009 הודו הינה שותפות הסחר ה-15 של ישראל (ללא יהלומים).
 
בשנת 2008 היקף הסחר בסחורות ללא יהלומים הסתכם בכ-2 מיליארד דולר, גידול של כ-60% לעומת שנה קודמת, בה הסתכם היקף הסחר בכ-1.3 מיליארד דולר.