שר התמ"ת: יהלומים גולמיים יימכרו ישירות ליהלומנים בישראל

סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת, אלי ישי הכריז על סיכום עם חברת אלרוסה הרוסית על מכירת יהלומים גולמיים ישירות ליהלומנים בישראל


00:00 ,29.06.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת, אלי ישי הכריז על סיכום עם חברת אלרוסה הרוסית על מכירת יהלומים גולמיים ישירות ליהלומנים בישראל
 
במהלך ערב גאלה חגיגי שהתקיים במסגרת קונגרס היהלומים העולמי ה-32,  הכריז סגן ראש הממשלה ושר התעשייה, המסחר והתעסוקה אלי ישי כי בפגישה מוקדמת עם נשיא חברת אלרוסה וצמרת הנהלתה נדונו דרכים להמשך שיתוף פעולה והעמקתו.
 
בישיבה סוכם על פתיחת ערוצים לאספקת יהלומי גלם ישירות ממכרות ברוסיה ליהלומנים בישראל. השיחות התנהלו באווירה חיובית, חמה וידידותית אשר בסיומה הודיע נשיא אלרוסה כי בכוונתם לפתוח בתוך כחודשיים משרד מכירות עצמאי משלהם בישראל. בפגישה נכחו מהצד הישראלי סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת, אליהו ישי, יועץ השר רועי מדעי, המפקח על היהלומים, שמואל מרדכי וסגנו אריה לב, נשיא הבורסה ליהלומים אבי פז, נשיא ההתאחדות מוטי גנץ, יו"ר מכון היהלומים שמחה לוסטיג, המנכ"לים יאיר כהן, מוטי בסר ואפרים רביב.
 
נשיא אלרוסה, אלכסנדר ניצ'יפורוק, הכריז גם הוא בנאום שנשא על הסיכום שהושג, הביע את התרשמותו החיובית מתעשיית היהלומים הישראלית וציין כי בכוונתם לעזור לפיתוח ולשגשוג הענף בארץ אשר בסופו של דבר יתרום גם להם ושיוסיף אף להעמקת היחסים בין ישראל לרוסיה.
 
השר אלי ישי מוסר כי שמח על הסיכום שהושג אתמול לאחר שיחות רבות שהתנהלו עם נציגי חברת אלרוסה. השר מעמיד את הצוות המקצועי במשרדו  ובראשו את שמואל מרדכי, המפקח על היהלומים, על מנת לסייע בכל הנדרש לכניסתם החלקה לשוק.
 
לקונגרס היהלומים העולמי ה-32, שמתקיים השנה בישראל, הגיעו שרים, שגרירים, ראשי בורסות וראשי ענף היהלומים מ-32 מדינות, בסה"כ הגיעו כ-500 איש מרחבי העולם.
 
במסגרת ביקור בתערוכת התכשיטים המקצועית Jovella, התרשם השר מרמת העיצוב והחדשנות העומדים בסטנדרטים בינלאומיים והצהיר כי משרד התמ"ת יפעל על מנת להרחיב את הקשר בין ענף היהלומים לענף התכשיטים.
 
חברת אלרוסה הינה חברת ממשלתית רוסית אשר אחראית ל- 100% מהיהלומים הגולמיים המופקים ברוסיה ו- 20% מהתפוקה העולמית. אלרוסה מוכרת מעל 2 מיליארד דולר בשנה ונמצאת בצמיחה מתמדת
 
בשנת 2005 עמד סך יצוא האבנים המלוטשים על כ- 6.7 מיליארד דולר כאשר סך יבוא חומרי הגלם עמד על כ- 5.5 מיליארד דולר.