שר התמ"ת חתם על צו להפחתת שיעור ההיטל על יבוא יהלומים מלוטשים

ההיטל ירד משיעור של 2 פרומיל לשיעור של 1.35 פרומיל בשנים 2006 ו-2007. השרישי: "מאחר והענף מצוי כיום במשבר, יש מקום להקל על היהלומנים ולהפחית את שיעור ההיטל"


00:00 ,03.07.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

ההיטל ירד משיעור של 2 פרומיל לשיעור של 1.35 פרומיל בשנים 2006 ו-2007. השרישי: "מאחר והענף מצוי כיום במשבר, יש מקום להקל על היהלומנים ולהפחית את שיעור ההיטל"
 
סגן רוה"מ ושר התמ"ת אלי ישי חתם בשבוע האחרון על צו להפחתת שיעור ההיטל המוטל על יבוא של יהלומים מלוטשים (אין היטל על יבוא יהלומי גלם) משיעור של 2 פרומיל לשיעור של 1.35 פרומיל בשנים 2006 ו-2007.
 
השר אלי ישי מציין כי, הסיבה להפחתה הינה עליית מחירי יהלומי הגלם על ידי החברה הבלגית "דה בירס", שהינה הספק הדומיננטי ביותר בשוק יהלומי הגלם. יהלומנים הקונים יהלומי גלם בחו"ל, לרוב מלטשים אותם בחו"ל ולאחר מכן מייבאים ארצה, מכאן כי היהלומנים סופגים הן את העלייה במחירי יהלומי הגלם והן את ההיטל המוטל עליהם.
 
השר אלי ישי מציין כי היהלומנים מתמודדים עם עליית מחירי הגלם באופן ניכר, מבלי שיוכלו לקבל את התמורה הראויה מהיהלומים המלוטשים. "אני סבור כי מאחר והענף מצוי כיום במשבר, יש מקום להקל על היהלומנים ולהפחית את שיעור ההיטל", אמר השר ישי.
 
המפקח על היהלומים במשרד התמ"ת, שמואל מרדכי, מציין כי עלייה במחירי יהלומי הגלם צמצמה את יבוא יהלומי הגלם, הגבירה את יבוא היהלומים המלוטשים והעלתה ביחס ישר את ההכנסות מההיטל. עוד יצוין כי סכום ההיטל מועבר, בהסכמת שני המשרדים, מאוצר המדינה למכון היהלומים, שהינה חברה מעורבת ושמטרתה עידוד ענף היהלומים. מבחינה תקציבית מצוי היום מכון היהלומים בעודף הכנסות ועל כן, גם מטעם זה מוצדק להפחית את שיעור ההיטל כאמור.
 
השר אלי ישי חזר על מחויבותו להמשיך ולחפש מקורות גלם נוספים לענף היהלומים על מנת שניתן יהיה להעצים את כוחו של הענף כמרכז היהלומים מספר אחד הן ביהלומים מלוטשים והן ביהלומי גלם.
 
הפחתת ההיטל תיכנס לתוקף לאחר חתימת שר האוצר אברהם הירשזון יחתום על הצו והוא יאושר עי ועדת הכספים של הכנסת.