שר התמ"ת ועמיתו הברזילאי חתמו על הצהרה משותפת

ההצהרה עוסקת בין השאר בהקמת מנגנון לשיתוף פעולה ישירה בין משרד התמ"ת הישראלי למשרד התמ"ס הברזילאי במסגרתה תוקם קבוצת עבודה לקראת מונדיאל 2014 ואולימפיאדת ריו 2016


00:00 ,15.03.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

ההצהרה עוסקת בין השאר בהקמת מנגנון לשיתוף פעולה ישירה בין משרד התמ"ת הישראלי למשרד התמ"ס הברזילאי במסגרתה תוקם קבוצת עבודה לקראת מונדיאל 2014 ואולימפיאדת ריו 2016
 
שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, חתם היום על הצהרה המשותפת עם עמיתו שר התעשייה והמסחר של ברזיל, מיגל ז'ורז'י, במעמד נשיא המדינה שמעון ופרס ונשיא ברזיל לולה דה סילבה במסגרת סמינר עסקי ישראל-ברזיל בהשתתפות עשרות אנשי עסקים משתי המדינות.
 
ההצהרה עוסקת בין השאר בהקמת מנגנון לשיתוף פעולה ישירה בין משרד התמ"ת הישראלי למשרד התמ"ס הברזילאי, דרכו יוכלו שני הצדדים להעלות בעיות הקשורות לסחר ולהסיר חסמים העומדים בפני חברות ישראליות וברזילאיות המבקשות לשתף פעולה ביניהן. במסגרתה גם תוקם קבוצת עבודה אשר תדון בנושא ותציע מסגרת לשיתוף פעולה לקראת שני אירועי הספורט העולמיים - משחקי המונדיאל 2014 ואולימפיאדת ריו 2016.
 
בן אליעזר אמר היום כי "ביקורו של נשיא ברזיל עם משלחת עסקית משמעותית שכזו יוכל לקדם את הסחר בין ישראל וברזיל ויאפשר חשיפה של טכנולוגיות מתקדמות של חברות ישראליות בפני ההנהגה הפוליטית והכלכלית של ברזיל".
 
השר בן אליעזר ציין עוד כי "ברזיל הפכה בשנים האחרונות שותף סחר חשוב עבור ישראל. בשנים האחרונות, הסחר בין שתי המדינות גדל, ובשנת 2009 הוא הגיע לסכום של 933 מיליון דולר ארה"ב. הסחר הבילטראלי מכסה את כל מגזרי המשק, עם דגש מיוחד על הסחר בתחומי הטלקומוניקציה, טכנולוגיות חקלאיות, בטחון פנים (HLS), מוצרים כימיים וציוד רפואי.
 
"עם זאת, אני מאמין שמלוא פוטנציאל הסחר בין המדינות שלנו עדיין לא מוצה, וכעת אנו נמצאים בעידן חדש בסחר בין שתי המדינות שלנו. כפי שרובכם יודעים, ישראל היא המדינה היחידה מחוץ לאמריקה הלטינית, שחתמה על FTA(הסכם סחר חופשי) עם קבוצת מדינות המרקוסור (ברזיל, ארגנטינה, אורוגוואי ופרגוואי), כשברזיל היא חלק חשוב מהן.
 
"ממשלת ישראל אשררה את ההסכם בנובמבר 2009, ואנו מקווים כי בקרוב תודיע ברזיל כי השלימה את תהליך האשרור גם כן. אנו רואים את ההסכם כצעד משמעותי קדימה ביחסי הסחר בין המדינות, אשר לבטח שלנו להביא אותם לרמה חדשה".
 
בפגישה המקדימה של השרים בן אליעזר וז'ורז'י שנערכה הבוקר, הם סיכמו להגביר את שיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות. השר הברזילאי אמר כי הוא קורא לחברות ישראליות לבוא ולהשתלב בפעילות במשחקי המונדיאל 2014 ואולימפיאדת ריו 2016 שיתקיימו ב-12 ערים שונות בהשקעה של למעלה מ-50 מיליארד דולר. "לחברות הישראליות יש הרבה מה להציע בתחומי בטחון פנים ותקשורת בהם ישראל ידועה כמובילה", אמר שר התמ"ס הברזילאי.