שר התמ"ת בשנז'ן: "ישראל היא מרכז לחדשנות ומצוינות בתחום הטכנולוגיה"

השר בנימין בן אליעזר אמר את הדברים במהלך סמינר שקרא להשקיע בישראל בהשתתפות של כ-100 בכירים מחברות סיניות. שר התמ"ת הזמין את נציגי החברות הסיניות לשתף פעולה בתחום המו"פ


00:00 ,16.09.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

השר בנימין בן אליעזר אמר את הדברים במהלך סמינר שקרא להשקיע בישראל בהשתתפות של כ-100 בכירים מחברות סיניות. שר התמ"ת הזמין את נציגי החברות הסיניות לשתף פעולה בתחום המו"פ
 
"ישראל היא יעד מצוין עבור חברות רב לאומיות המחפשות טכנולוגיות חדשות עבור מוצריהם העיקריים. ישראל היא מרכז לחדשנות ומצוינות בתחום הטכנולוגיה אשר מייצרת ערך מוסף ייחודי עבור משקיעים זרים". כך אמר אתמול שר התעשייה, המסחר והתעסוקה בנימין (פואד) בן אליעזר במהלך סמינר Invest in Israelאשר התקיים בשנז'ן בהשתתפות של כ-100 בכירים מחברות סיניות אשר במהלכו נחתם הסכם  Invest in Israel בין מינהל סחר חוץ לבין ארגון ההייטק פייר.
 
עוד אמר השר בן אליעזר במהלך הסמינר כי ממשלת ישראל מייחסת חשיבות רבה לנושא משיכת משקיעים זרים המבקשים לפתח טכנולוגיות חדשניות. למדינה יש מספר תכניות המסייעות לשיתוף פעולה זה ותחומי ההתמחות כוללים בין היתר תקשורת, תוכנה, מדעי החיים, מים וקלינטק. ישראל הינה מדינה בעלת ערך רב עבור החברות הבינלאומיות אשר הקימו מרכזי מו"פ או מפעלי ייצור במדינה.
 
המפגש נערך במתכונת שולחן עגול בו פרש השר בפני החברות את ההזדמנויות העומדות בפניהם בשת"פ עם התעשייה הישראלית וכן הציג תמונת התעשייה הישראלית בתחום התקשורת.
 
בין החברות הסיניות שהשתתפו במפגש: ZTE; Konka; Tencent; TCL; Skyworth;  Greatwall Computer; Tshinghua Tongfang LimPC; China Dragon Telecom.
 
יצוין כי שנז'ן הינה בירת ההייטק הסיני בא שוכנים מרכזי מחקר ופיתוח של חברות רבות העוסקות בתחום התקשורת, האלקטרוניקה והתוכנה ומפגש זה נועד בכדי לעודד הקמות מרכזי מחקר ופיתוח של החברות בישראל וכן לקדם שיתופי פעולה עם חברות ישראליות.
 
השר בן אליעזר הזמין את החברות הסיניות לבקר בישראל ולעמוד מקרוב על מה שיש לחברות הישראליות להציע להם. השר בן אליעזר אמר כי בישראל יש חברות רבות בעלות טכנולוגיות מתקדמות המחפשות שיתופי פעולה עם חברות מובילות משנז'ן. מרביתן של החברות הישראליות הללו הן חברות סטרט אפ קטנות ובינוניות שאינן מתחרות בחברות הסיניות הגדולות אלא משלימות אותן. משרד התמ"ת באמצעות מכון היצוא מוכן לתאם מפגשים עם חברות ישראליות.
 
כמו כן הזמין השר בן אליעזר את נציגי החברות הסיניות לשתף פעולה בתחום המו"פ ולהצטרף לרשימת החברות הפועלת בישראל ולהקים בישראל מרכז למחקר ופיתוח שיהווה מרכז לחדשנות ולפיתוח טכנולוגי.
 
השר בן אליעזר הזמין את נציגי החברות לבקר בביתן ישראל בתערוכת 3GSM Barcelona, שם יוכלו נציגיהן להתרשם מאפליקציות, רשתות מתקדמות ועוד של חברות ישראליות וציין כי למדינת ישראל טכנולוגיות ופתרונות מתקדמים בתחומי התקשורת ומערכות מידע (Information Technology). עוד נפגש השר בן אליעזר עם ראש עיריית שנז'ן Xu Qinאשר משמש גם כיו"ר ההייטק פייר שהיא תערוכת הדגל של העיר בתחום ההייטק והחדשנות הטכנולוגית.