שר התמ"ת בשבדיה: סיכום על הרחבת הפעילות במו"פ

בחודש יוני הקרוב תגיע משלחת של חברות משבדיה לכנס ביומד בישראל, בכדי ליצור מסגרות לשת"פ בין חברות ישראליות ושוודיות בתמיכת שתי המדינות


00:00 ,24.02.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

בחודש יוני הקרוב תגיע משלחת של חברות משבדיה לכנס ביומד בישראל, בכדי ליצור מסגרות לשת"פ בין חברות ישראליות ושוודיות בתמיכת שתי המדינות
 
שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר קיים היום במסגרת ביקורו המדיני-כלכלי בשבדיה סדרת פגישות בשטוקהולם ביחד עם מנכ"ל משרדו שרון קדמי.
 
שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר בירך את שרת הסחר במשרד החוץ של שבדיה אווה ביורלינג על מאמציה לקדם את ישראל במרחב המדיני של שבדיה, ועל פעילותה ברמה הבין לאומית, הבאה לידי ביטוי בתמיכתה של השרה לכניסת ישראל ל-OECD, ואמר במהלך הפגישה כי הוא מאמין כי מאמצים משותפים וחיזוק הקשרים המסחריים שבין המדינות, יתחזקו גם הקשרים המדיניים. עוד אמר השר בן אליעזר כי "לישראל ולשבדיה ישנו פוטנציאל מסחרי רב אשר לא בא לידי ביטוי בנתוני הסחר הנוכחים. ישראל הינה מהמדינות המתקדמות בעולם בפיתוחים חדשניים בתחום ה- HLS, מדעי החיים והתקשורת", אמר בן אליעזר.
 
השר בן אליעזר הזמין את השרה ביורלינג לישראל, להגיע בראש משלחת עסקית לתערוכת ביו- מד, שתתקיים בחודש יוני בישראל. וביקש את תמיכתה בקיומו של "יום טכנולוגיות ישראליות" בסיוע חברות שבדיות.
 
השר בן אליעזר העלה במהלך הפגישה את נושא הסכם מו"פ עם שבדיה. ואמר כי משרד התמ"ת מרוצה מההישגים שנבעו משיתוף הפעולה בין ישראל ושבדיה, בתחומי התקשרות הסלולארית והאחרים במסגרת הבילטראלית.
 
עוד אמר השר בן אליעזר כי הוא מעריך את שיתוף הפעולה הטוב בין המדינות וארגוני המו"פ גם במסגרות האירופאיות (תמיכה לנשיאות יורקה). לאור הישגים אלו משרד התמ"ת מעוניין ליישם את ההסכמות שהושגו בפגישת המדענים הראשיים לפני כשנה וחצי ולחדש את השת"פ הבילטראלי ולהרחיבה לתחומים נוספים כמו מדעי החיים.
 
מחר ייפגש שר התמ"ת בן אליעזר עם מנכ"ל קבוצת סאאב, עם נציגי חברת אסטא זניקה, ויבקר בקבוצת אריקסון.
 
אתמול נפגש מנכ"ל משרד התמ"ת שרון קדמי עם המדענית הראשית של וינובה (מקבילה למדען הראשי בישראל). בפגישה סוכם על הגברת השת"פ במסגרת הסכם המו"פ בין המדינות וסוכם כי חברות שבדיות יגיעו לישראל על מנת לבחון שת"פ עם חברות ישראליות.
 
יצוין כי, יחסי הסחר בין ישראל לשבדיה הינם במגמת עלייה בשנים האחרונות, כאשר בשנת 2009 עמד היקף הסחר שבין המדינות על סך של 642.8 מליון דולר, היצוא לשבדיה בשנת 2009 עמד על 119.7 מיליון דולר.