שר התמ"ת בפורום העולמי: סיום מהיר של המו"מ הינו המפתח לצמיחה

השר בן אליעזר השתתף בפורום העולמי של שרי הסחר וציין כי ישראל תומכת ביעד המוצע של לסגור את המו"מ המקצועי כבר עד סוף 2010


00:00 ,02.12.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

השר בן אליעזר השתתף בפורום העולמי של שרי הסחר וציין כי ישראל תומכת ביעד המוצע של לסגור את המו"מ המקצועי כבר עד סוף 2010
 
שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר השתתף אתמול בפורום העולמי של שרי הסחר של ארגון הסחר העולמי (WTO) בג'נבה ואמר במהלך נאומו כי "ישראל מחויבת למו"מ המולטילטרלי המתנהל במסגרת סבב דוחא. סיום מהיר ומוצלח של המשא ומתן הינו המפתח לצמיחה בר קיימא, הגדלת הסחר הבינלאומי ועידוד היציאה מהמשבר הכלכלי העולמי".
 
בן אליעזר הביע את מחויבותה של ישראל למו"מ המולטילטרלי וכן את החשיבות הרבה שישראל רואה בהשגת הסכם כולל ורחב. "ישראל תומכת ביעד המוצע של לסגור את המו"מ המקצועי כבר עד סוף 2010. לתפיסתנו סיום מהיר ומוצלח של המשא ומתן הינו המפתח לצמיחה בר קיימא, הגדלת הסחר הבינלאומי ועידוד היציאה מהמשבר הכלכלי העולמי" – אמר השר בן אליעזר.
 
השר בן אליעזר בירך על כך שלמרות המשבר, מרבית המדינות לא נקטו בצעדים פרוטקציוניסטיים מדי וסגרו את המשק לתחרות מבחוץ וסחר בינלאומי - עוד עדות לחשיבות מערכת מולטילטראלית מוסכמת של ארגון הסחר.
 
בן אליעזר נפגש במהלך הכנס עם הנשיאה המיועדת של שוויץ ושרת הכלכלה של המדינה, גברת דוריס לויטארד וציין בפניה כי הבעיה המרכזית העומדת בפנינו היא הבעיה האיראנית. "ישראל תתגבר על הבעיה האיראנית, אך מי שנמצא בסכנה הוא העולם המערבי כולו, וכן העולם הערבי המתון. איראן גרעינית תשנה את הסדר האזורי ותגרום למרוץ חימוש מטורף שאי אפשר לצפות את תוצאותיו. אירופה צריכה לנקוט בצעדים דיפלומטיים דרמטיים על מנת להפעיל לחץ אמיתי על אחמדיניג'אד, ששם ללעג את ההחלטות המתקבלות על ידי מנהיגי העולם".
 
השרה לויטארד בירכה את הממשלה בישראל על הצעדים האחרונים שנקטה בזירה הפלסטינית, ואמרה כי ממשלתה תסייע בכל מה שניתן כדי לסייע לקדם תהליכים חיוביים באזור.
 
השר בן אליעזר איחל לה הצלחה רבה עם כניסתה לתפקיד נשיאת שוויץ בשבוע הבא, והזמין אותה לבוא ולבקר בישראל. השניים שוחחו עוד בדרכים להגברת שיתופי הפעולה הכלכליים בין המדינות.