שר התמ"ת ביקר בבורסת היהלומים

בעקבות הביקור הנחה השר ישי את המפקח על היהלומים במשרדו לגבש תוכנית כוללת לסיוע לענף היהלומים. השר ישי: חשוב מאד שנדאג לכך שענף היהלומים הישראלי ימשיך להיות מספר אחת בעולם


00:00 ,06.01.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות הביקור הנחה השר ישי את המפקח על היהלומים במשרדו לגבש תוכנית כוללת לסיוע לענף היהלומים. השר ישי: חשוב מאד שנדאג לכך שענף היהלומים הישראלי ימשיך להיות מספר אחת בעולם
 
סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת אלי ישי ביקר אתמול בבורסת היהלומים והיה אורחו של נשיא הבורסה אבי פז.
 
במהלך המפגש הציג נשיא הבורסה אבי פז בפני השר אלי ישי את ההשלכות של המצב הכלכלי בעולם על ענף היהלומים הישראלי, השלכות שפגעו בייצוא היהלומים ברבעון האחרון של שנת 2008 בצורה קשה.
 
פז ביקש מהשר לפעול מול משרד האוצר על מנת לכלול את ענף היהלומים בהסדר הקצאת האשראי שאישרה הממשלה, ולהעניק לענף היהלומים את חלקו היחסי בסכום ההקצאה הכולל.
 
בפגישה אמר פז כי "הכללת ענף היהלומים בהסדר ההקצאה תסייע מאד בפעילות שלנו מול הבנקים. חשוב לזכור שלענף היהלומים יש תרומה מכרעת לייצוא של מדינת ישראל, ודווקא בתקופה זו חשוב מאד שהממשלה תדע לסייע לענף להתמודד עם הקשיים העומדים בפניו ותסייע לו להתאושש".
 
בנוסף, ביקש נשיא הבורסה מהשר להעניק לענף היהלומים גם תמיכה של משרד התמ"ת בנושאי שיווק והבאת קניינים זרים לישראל וזאת במסגרת קרנות רלוונטיות של משרד התמ"ת.
 
בתגובה לדבריו של נשיא הבורסה הנחה השר  אלי ישי את המפקח על היהלומים במשרד התמ"ת שמואל מרדכי ואת אנשי משרדו לשתף פעולה עם ראשי ענף היהלומים ולגבש ביחד איתם תוכנית כוללת לסיוע לענף.
 
השר ישי אמר במהלך הפגישה כי "לענף היהלומים תרומה חשובה בכל מה שנוגע לייצוא של מדינת ישראל ובכוונתי לאתר דרכים לסייע לו בתקופה זו".
 
עוד אמר השרי ישי כי "חשוב מאד שנדאג לכך שענף היהלומים הישראלי ימשיך להיות מספר אחת בעולם ואני משוכנע שהדיון המשותף שלנו יביא למציאת פתרונות יצירתיים עבור ענף היהלומים".
 
עם סיום הביקור כינס המפקח על היהלומים, שמואל מרדכי, ישיבת עבודה ראשונה יחד עם מנכ"ל בורסת היהלומים יאיר כהן וזאת במטרה לגבש תוכנית סיוע לענף היהלומים.