שר התמ"ת אלי ישי ושר המסחר של סרי לנקה חתמו על הסכם לשת"פ כלכלי

קיים עניין גובר והולך בשיתופי פעולה עם התעשייה הישראלית ובטכנולוגיות ישראליות מצד אנשי סרי לנקה. עיקר היצוא הישראלי לסרי לנקה הינו יצוא של ענף היהלומים


00:00 ,26.04.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

קיים עניין גובר והולך בשיתופי פעולה עם התעשייה הישראלית ובטכנולוגיות ישראליות מצד אנשי סרי לנקה.  עיקר היצוא הישראלי לסרי לנקה הינו יצוא של ענף היהלומים
 
סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת אלי ישי ושר הפיתוח ומסחר בינ"ל של סרי לנקה, פרופ' ג.ל. פיריס חתמו אתמול על הסכם לשת"פ כלכלי בין שתי המדינות.
 
שר הפיתוח ומסחר בינ"ל של סרי לנקה הגיע לביקור בישראל יחד עם מנכ"ל משרדו ואנשי עסקים בתחומי המזון, מוצרי צריכה והטלקום כאורחים של סגן רוה"מ ושר התמ"ת אלי ישי.
 
ממינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת נמסר שעל אף הסכסוך הפוליטי המלווה את סרי לנקה זה שני עשורים, נהנית כלכלת המדינה מצמיחה יציבה של כ 4%-5% בשנה. השוק הסרי לנקי מבוסס על חקלאות וטקסטיל.
 
אנשי עסקים ישראלים מגלים עניין גובר בכלכלה הסרי לנקית מאחר וישנן הזדמנויות רבות עבור תעשיינים וחברות מישראל בענפי החקלאות, התקשורת, המים, החינוך והבריאות.
 
השר מסרי לנקה ביקר בחברות ישראליות מתחומים שונים בהם טלקום, אגרו חקלאות, נפגש עם מנהלת תוכנית החממות הטכנולוגית במשרד המדען הראשי, גב' רינה פרידור, קיים סיור בבית המשפט העליון בירושלים וכן יערוך ביקור בתעשיית המים של ישראל.
 
המכון הישראלי לייצוא ושת"פ בינ"ל ולשכת המסחר ישראל- אסיה קיימו יום פגישות עסקיות לחברות מסרי לנקה שהצטרפו לביקור עם חברות ישראליות מתאימות במטרה לחזק את הקשרים העסקיים בין חברות משתי המדינות.      
 
הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בניו דלהי, צחי זלצר האמון גם על סרי לנקה, מדגיש כי קיים עניין גובר והולך בשיתופי פעולה עם התעשייה הישראלית ובטכנולוגיות ישראליות מצד הסרי לנקים.
 
זלצר מציין כי סך היקף הסחר הבילטראלי בין המדינות הסתכם בשנת 2006 ב-75 מיליון דולר בלבד. הייצוא הישראלי למדינה עמד על 35 מיליון דולר והיבוא הסתכם ב-40 מיליון דולר.
 
בשנת 2006 התאפיינו יחסי המסחר בין המדינות בגידול משמעותי הן ביצוא והן בייבוא. הייצוא הישראלי גדל בשיעור של 33.5%, והייבוא ב 34%.
 
עיקר היצוא הישראלי לסרי לנקה הינו יצוא של ענף היהלומים. בשנת 2006 הסתכם ייצוא היהלומים ב-18 מיליון דולר המהווים כ 52% מסך כל היצוא למדינה זו. מכונות ומכשירים מכאניים היוו כ 11 מיליון דולר מהיצוא (כ 30%), היתר היו מוצרי פלסטיק 4% וכימיקלים שונים 3%.
 
עיקר הייבוא הישראלי מסרי לנקה בשנת 2006 היה של יהלומים, 47% מהייבוא שהם כ-19 מיליון דולר, יהלומים גולמיים נשלחים מישראל להודו ולסרי לנקה להמשך תהליך הייצור בשל עלויות הייצור הנמוכות במדינות.