שר התכנון הכלכלי בממשלת ירדן יהיה אורח הועידה השנתית של המי"ל

ד"ר באסם עוודאללה נחשב לאחד ממקורביו של המלך


00:00 ,12.10.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
ד"ר באסם עוודאללה נחשב לאחד ממקורביו של המלך

שר התכנון הכלכלי בממשלת ירדן, ד"ר באסם עוודאללה, יהיה אורח הועידה השנתית של המי"ל (המרכז הישראלי לניהול), שתתקיים ב- 1.11.2004, ותעסוק בהשתלבות ישראל בכלכלה העולמית. בועידה יושם דגש על נושאים של סחר חוץ, השקעות, שיתופי פעולה ותעשיות עתירות ידע, לצד תעשיות אחרות, כגון תעופה ותיירות. נושא הרצאתו של השר הירדני בועידה יהיה "פיתוח כלכלי אזורי – מבט לעתיד".

השר הירדני ממלא תפקיד חשוב במערך הכלכלי בירדן ונחשב לאחד ממקורבי המלך. הוא נטל חלק בשיחות שקדמו לחתימה על הסכם השלום בין הממלכה ההאשמית לבין ישראל ולאחר מכן במו"מ שהוביל לחתימתם של למעלה מ-15 הסכמים דו-צדדיים בין שתי המדינות שעוסקים, בין היתר, בסחר, בתיירות, במים, באיכות הסביבה, בהסדרי ביטחון ובתחומים רבים נוספים. השר הירדני הצהיר בעבר, כי יש לבחון כל דרך אפשרית להתקדם בפיתוח פרוייקטים תשתיתיים אזוריים, כמו ההגנה על ים המלח, האפשרות להקמת תעלה בין ים סוף לבין ים המלח, הקמת נמל תעופה משותף, הקמת מתקני התפלה ועוד.

את ועידת המי"ל השנה תלווה הסיסמא: "בין כרכור לסינגפור", כשמה של תוכנית הטלוויזיה המצליחה של שידורי "קשת" וחיים הכט, שהפכה למטבע לשון וזכתה לאזכורים רבים. בועידה ישתתפו מנהלים בכירים מכל מגזרי המשק ובהם: ישראל מקוב - נשיא ומנכ"ל "טבע", עידן עופר – יו"ר החברה לישראל, פרופ' ישראל (איזי) בורוביץ – מנכ"ל "ארקיע", עודד טירה – נשיא התאחדות התעשיינים, מוזי ורטהיים – יו"ר החברה המרכזית לייצור משקאות קלים ("קוקה-קולה"), פרופ' ליאו ליידרמן – היועץ הכלכלי הראשי של בנק הפועלים ואחרים.