שר התיירות של סרי לנקה: אפעל להקמת לשכת מסחר בארצי

השר המבקר בימים אלה בישראל נפגש עם שר התיירות, יצחק אהרונוביץ, וערך סיורים ברחבי הארץ. בשנת 2006 הייצוא הישראלי גדל בשיעור של 33.5% והיבוא ב-34%


00:00 ,30.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

השר המבקר בימים אלה בישראל נפגש עם שר התיירות, יצחק אהרונוביץ, וערך סיורים ברחבי הארץ. בשנת 2006 הייצוא הישראלי גדל בשיעור של 33.5% והיבוא ב-34%
 
שר התיירות של סרי לנקה, אסוקה מילינדה מורגודה, המבקר בימים אלה בישראל, אמר כי יפעל אישית להקמת לשכה אחות ללשכת המסחר ישראל-סרי-לנקה הפועלת כבר בישראל תחת לשכת המסחר ישראל-אסיה. השר אמר את הדברים בקבלת פנים חגיגית שנערכה לכבודו בירושלים ע"י עו"ד ענת ברנשטיין-רייך, יו"ר לשכת המסחר ישראל סרי לנקה וסגן יו"ר לשכת המסחר ישראל הודו.
 
השר נפגש במהלך ביקורו עם שר התיירות, יצחק  אהרונוביץ, וערך סיורים בים המלח, ירושלים, טבריה, דליית-אל-כרמל, חיפה ות"א. שתי המדינות אינן קשורות בהסכם תיירות, אך בימים אלו מכין משרד התיירותטיוטת הסכם להידוק היחסים התיירותיים בין המדינות. מעבר להידוק קשרי התיירות בין שתי המדינות, השר גילה התעניינות בנושאי חקלאות, השקיה והגנת המולדת. השר הסרי לנקי אף הציע כי לשכת המסחר תארגן משלחת של אנשי עסקים ישראליים לביקור בארצו. 
 
היקף הסחר ההדדי בין ישראל לסרי לנקה הסתכם בשנת 2006 ב-75 מיליון דולר בלבד. הייצוא הישראלי למדינה עמד על 35 מיליוןדולרוהייבוא ממנה הסתכם ב-40 מיליון דולר.עם זאת, שנת 2006ציינה מפנה ביחסי המסחר בין המדינות, שהתאפיין בגידול משמעותי הן בייצוא והן בייבוא. הייצואהישראלי גדל בשיעור של 33.5% והייבוא ב-34%.
 
עיקרהייצוא הישראלי לסרי לנקה הוא בתחום היהלומים. בשנת 2006 הסתכם יצוא היהלומיםב-18 מיליון דולר, המהווים כ-52% מסך כל הייצוא למדינה זו. גם עיקרהייבוא הישראלי מסרי לנקה בשנת 2006 היה של יהלומים. יהלומים גולמיים נשלחים מישראל להודו ולסרי לנקה להמשך תהליך הייצור בשל עלויותהייצור הנמוכות במדינות.