שר המסחר של סרי לנקה יגיע לביקור רשמי בישראל

שר הפיתוח ומסחר בינלאומי של סרי לנקה, יגיע לביקור בישראל בשבוע הבא כאורח של שר התמ"ת אלי ישי. במהלך הביקור יחתמו השרים על הסכם לשת"פ כלכלי בין המדינות


00:00 ,18.04.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

שר הפיתוח ומסחר בינלאומי של סרי לנקה, יגיע לביקור בישראל בשבוע הבא כאורח של שר התמ"ת אלי ישי. במהלך הביקור יחתמו השרים על הסכם לשת"פ כלכלי בין המדינות
 
במהלך הביקור יחתמו השרים על הסכם לשת"פ כלכלי בין המדינות. לשר האורח, פרופ' ג.ל. פיריס, יצטרפו מנכ"ל משרדו ואנשי עסקים בתחומי המזון, מוצרי צריכה והטלקום.
 
ממינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת נמסר שעל אף הסכסוך הפוליטי המלווה את סרי לנקה זה שני עשורים, נהנית כלכלת המדינה מצמיחה יציבה של כ-4%-5% בשנה. השוק של סרי לנקה מבוסס על חקלאות וטקסטיל.
 
אנשי עסקים ישראלים מגלים עניין גובר בכלכלה של סרי לנקה מאחר וישנן הזדמנויות רבות עבור תעשיינים וחברות מישראל בענפי החקלאות, התקשורת, המים, החינוך והבריאות.
 
במהלך הביקור יבקר השר מסרי לנקה בחברות ישראליות מתחומים שונים בהם טלקום, אגרו חקלאות וכן יקיים ביקור בתעשיית המים של ישראל.
 
בנוסף ייפגש השר עם מנהלת תוכנית החממות הטכנולוגית במשרד המדען הראשי, גב' רינה פרידור, ויקיים סיור בבית המשפט העליון בירושלים.
 
המכון הישראלי לייצוא ושת"פ בינ"ל ולשכת המסחר ישראל אסיה, יקיימו פגישות עסקיות לחברות מסרי לנקה שיצטרפו לביקור עם חברות ישראליות מתאימות על מנת לחזק את הקשרים העסקיים בין חברות משתי המדינות.      
 
הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בניו דלהי, צחי זלצר, האמון גם על סרי לנקה, מדגיש כי קיים עניין גובר והולך בשיתופי פעולה עם התעשייה הישראלית ובטכנולוגיות ישראליות מצד אנשי סרי לנקה.
 
זלצר מציין כי סך היקף הסחר הבילטראלי בין המדינות הסתכם בשנת 2006 ב-75 מיליון דולר בלבד. הייצוא הישראלי למדינה עמד על 35 מיליון דולר והייבוא הסתכם ב-40 מיליון דולר.