שר המסחר והתעשייה ההודי מגיע לישראל לשיחות בילטרליות ולחתימה על הסכמים מסחריים

חיליק אסיה: שר המסחר והתעשייה ההודי מגיע לישראל לשיחות בילטרליות ולחתימה על הסכמים מסחריים; מכון היצוא מתכוון להכפיל השנה את מספר המיזמים להודו ל-400; גידול של 9.4% ביצוא להודו; 70 יצואנים ישראלים להודו נוספו בשנה האחרונה, לכ-650 במספר


00:00 ,12.01.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
חיליק אסיה: שר המסחר והתעשייה ההודי מגיע לישראל לשיחות בילטרליות ולחתימה על הסכמים מסחריים; מכון היצוא מתכוון להכפיל השנה את מספר המיזמים להודו ל-400; גידול של 9.4% ביצוא להודו; 70 יצואנים ישראלים להודו נוספו בשנה האחרונה, לכ-650 במספר.

הסכמים לשיתוף פעולה עסקי בין ארגון המסחר והתעשייה ההודי (FICC-Federation of Indian Chambers of Commerce and Industry)), השגרירות ההודית בישראל לבין ארגוני הסחר המובילים בישראל – מכון היצוא הישראלי, התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר, יחתמו ביום רביעי בת"א במהלך כנס הדן ביחסים העסקיים בין ישראל להודו. בכנס ישתתף שר המסחר והתעשייה ההודי, מר ארון ג'ייטלי, המגיע לישראל בראש משלחת של אנשי עסקים בכירים, לצורך שיחות בילטרליות ולחתימה על הסכמים מסחריים.

בכנס העסקים, שיערך ביום רביעי ה-14.1, במלון דן פנורמה בת"א, ידונו בהזדמנויות למיזמים משותפים ושיתופי פעולה בתחומי הטכנולוגיה, החקלאות, התשתיות, הכימיקלים והתכשיטים. כמו כן, אנשי עסקים ישראלים בכירים ירצו על ניסיונם בעבודה מול חברות הודיות. בין אנשי העסקים יהיו דוד קוליץ, יו"ר אלול; ארז מלצר, מנכ"ל נטפים; דוד גריי, מנכ"ל תרופטק; יהודה כסיף, מנהל בורסת היהלומים; גיורא רייש, סמנכ"ל גילת תקשורת לווינים ומר הרוש, סמנכ"ל תה"ל.

יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא אומר כי "הודו נבחרה על ידינו כמדינת יעד מרכזית לפעילות בשנים הקרובות בכל הקשור לשיתופי פעולה ויצוא. הסחר הבילטרלי בין ישראל להודו צמח העשר השנים האחרונות מ-200 מיליון דולר ל-1.2 מיליארד דולר. יש גידול משמעותי של כ-70 חברות המייצאות להודו, לכ-650 במספר. כן נרשם גידול של 9.4% ביצוא התעשייתי ללא יהלומים להודו בשנת 2003 - הסתכם בכ-181 מליון דולר. אך הפוטניציאל הוא גדול לעין ערוך - ומטרת מכון היצוא היא להכפיל את מספר המיזמים המשותפים בין חברות ישראליות להודיות במהלך שנת 2004, מ-200 ל-400. זאת ע"י הפניית משאבים ופעילות ממוקדת בשוק העסקים ההודי".

מנדי ברק, מנהל האגף לסחר בינלאומי באיגוד לשכות המסחר, מסר כי "אנו רואים חשיבות רבה בהידוק קשרי הסחר עם הודו ובעקבות חידוש ההסכם בין שתי לשכות המסחר, נוכל אף להרחיב את הסיוע לכל לחברות המעונינות לייצא סחורות לשוק ההודי ולאתר הזדמנויות עסקיות עבור חברות ישראליות והודיות. ברק מסר כי כיום ישנם מספר רב של מיזמים משותפים לחברות ישראליות והודיות רבות, בעיקר במגזרי הטלקומוניקציה, התוכנה, הציוד הרפואי והחקלאות. "הכנס מעורר עניין רב בקרב חברות ישראליות רבות שפנו בבקשה לארגון פגישות עסקיות עם חברי המשלחת", הוסיף.