שר החקלאות יבקר במזרח אפריקה

שר החקלאות, שלום שמחון, יצא לביקור במדינות מזרח אפריקה- אתיופיה, רואנדה ואוגנדה. באתיופיה יהיה זה ביקור גומלין, לאחר ביקור שר החקלאות האתיופי בישראל במרץ השנה. במשרד החוץ מייחסים לביקור חשיבות רבה ומקווים כי הוא יתרום גם להידוק היחסים המדיניים עם מדינות א


00:00 ,03.10.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
זהו ביקור ראשון של שר חקלאות ישראלי מזה שלושים שנה

שר החקלאות, שלום שמחון, יצא לביקור במדינות מזרח אפריקה- אתיופיה, רואנדה ואוגנדה. באתיופיה יהיה זה ביקור גומלין, לאחר ביקור שר החקלאות האתיופי בישראל במרץ השנה. במשרד החוץ מייחסים לביקור חשיבות רבה ומקווים כי הוא יתרום גם להידוק היחסים המדיניים עם מדינות אפריקה.

מטרת ביקורו של שר החקלאות לחזק את שיתוף הפעולה החקלאי בין ישראל לאפריקה, להגדיל את הסיוע הישראלי לאפריקה בתחומי המחקר וההדרכה ולהרחיב את קשרי הסחר בתחומי הטכנולוגיות החקלאיות.

לשר שמחון יתלוו מנכ"לי מועצות הייצור והשיווק וכן משלחת של אנשי עסקים ונציגי חברות לפיתוח טכנולוגיות חקלאיות. אנשי העסקים יקיימו סימינרים עסקיים ויציגו טכנולוגיות ישראליות. למשלחת השר יתלווה גם נציג משרד החוץ, במטרה לבחון דרכים להרחבת שיתוף הפעולה, לרבות בניית חוות הדגמה, הבאת משתלמים לישראל והעברת קורסי הדרכה מטעם ישראל.

בישראל רואים במדינות אפריקה כר פעולה רחב לייצוא טכנולוגיה ישראלית. במדינות מתפתחות מהווה החקלאות גורם מרכזי בתוצר הלאומי הגולמי, ורבות מבקשות להיעזר בטכנולוגיה הישראלית שקנתה לה מוניטין מצויין. בשנים האחרונות נחשפו מדינות מזרח אפריקה לתנאי מזג אוויר בלתי יציבים ועברו תקופות בצורת, שגרמו להתפשטות המדבר. לפיכך מעוניינות מדינות אלו לנצל את מקורות המים באמצעות מערכות השקייה והולכה - טכנולוגיות שישראל מצטיינת בהן. באתיופיה נמצא עדר הבקר הגדול בעולם, המונה מיליוני ראשי בקר, וישראל תוכל לסייע לאתיופיה בפיתוח משק החלב. כמו כן, תוכל ישראל לסייע בפיתוח וניהול מערכי שיווק לייצוא תוצרת חקלאית ובהחדרת טכנולוגיות בתחום החממות לגידול פרחים וירקות.