שר החוץ יהיה אורח הכבוד באסיפה השנתית של לשכת המסחר והתעשייה ישראל-ירדן

ישי שורק, מנכ"ל לשכת המסחר ישראל-ירדן : " השימוש הירדני המסיבי בנמלי ישראל כנמלי יצוא לסחורה ירדנית הוא, ככל הנראה, התופעה הבולטת ביותר ביחסים הכלכליים בין שתי המדינות בשנת 2003"


00:00 ,22.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
באסיפה תשתתף גם משלחת של אנשי עסקים מירדן הפועלת להקמת לשכה מקבילה בממלכה ההאשמית ; ישי שורק, מנכ"ל לשכת המסחר ישראל-ירדן : " השימוש הירדני המסיבי בנמלי ישראל כנמלי יצוא לסחורה ירדנית הוא, ככל הנראה, התופעה הבולטת ביותר ביחסים הכלכליים בין שתי המדינות בשנת 2003"

סגן ראש-הממשלה ושר החוץ, סילבן שלום, יהיה אורח הכבוד והמרצה המרכזי באסיפה הכללית השנתית של לשכת המסחר והתעשייה ישראל-ירדן. האסיפה תתקיים ביום ראשון בשבוע הבא, 28.12.2003, בגן-אורנים בת"א, בשעה 18:00. יו"ר הלשכה הוא איש העסקים בני גאון, נשיא 'גאון אחזקות'.

בכינוס תשתתף משלחת של אנשי עסקים בכירים מירדן הפועלת בימים אלה להקמת לשכת מסחר מקבילה בממלכה ההאשמית. זאת, על אף מאבקם העקבי של הגורמים הקיצוניים בירדן בכל גילוי של נורמליזציה עם ישראל. נמסר, כי ביקורה בישראל של המשלחת ינוצל, בין היתר, להתרשמות מעבודתה ודרכי פעילותה של הלשכה בישראל.

מנכ"ל לשכת המסחר ישראל-ירדן, ישי שורק, אמר, כי חרף כל הקשיים והמצב המדיני המורכב, הרי היחסים המסחריים בין שתי המדינות מתפתחים היטב והגיעו לרמת שיתוף פעולה גבוהה למדי. לדבריו, היצוא לירדן צמח בשנים האחרונות בשיעור ניכר וסיום המלחמה בעיראק תורם תרומה חשובה נוספת לסחר בין המדינות, נוכח היותה של ירדן מדינת מעבר חשובה לסחר עם עיראק והמפרץ הפרסי.

שורק הדגיש במיוחד את הגידול שחל בייצוא מאזורי ה-QIZ (הסכם ישראלי-ירדני-אמריקני בדבר יצוא משולב לארה"ב) המהווה את שדרת היחסים בין שתי המדינות והינו מקור הגידול ביצוא לירדן. לדבריו, תרומתו הגדולה של ההסכם לכלכלה הירדנית וליציבות בירדן הינה פרי מובהק של השלום.

שורק גם ציין את הגידול המואץ בתנועת הסחורות המועברות בשטעון (Transshipments) שהיקפה כיום קרוב לשלושה רבעים מתעבורת המטענים בין ישראל לירדן. השימוש הירדני המסיבי בנמלי ישראל כנמלי יצוא לסחורה ירדנית הוא, ככל הנראה, התופעה הבולטת ביותר ביחסים הכלכליים בין שתי המדינות בשנת 2003.

עוד נמסר כי ברבעון השלישי של 2003 עברו בגשר שייח' חוסיין מטעני שטעון בהיקף כולל של כ-150 מיליון דולר, כלומר היקף חודשי של 50 מיליון דולר, המשקף הכפלה של ההיקף החודשי אשתקד. דווקא בשל כך, ציין שורק, חמורים במיוחד נזקי העיצומים והשביתות בישראל שהביאו לירידה תלולה בתנועת המטענים בין ירדן לישראל באוקטובר-נובמבר 2003.