שר הבריאות לנשיא איגוד לשכות המסחר: "אפעל לזירוז הליכים במתן רשיונות ואישורים למגזר העסקי"

דני נוה, שר הבריאות וצמרת משרדו, נפגשו ביום חמישי האחרון עם נשיאות לשכות המסחר בראשות אוריאל לין, ויו"רי החטיבות הענפיות באיגוד העוסקות ביבוא ויצור של תרופות, ציוד רפואי, תמרוקים, מזון ותוספי תזונה


00:00 ,19.06.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

דני נוה, שר הבריאות וצמרת משרדו, נפגשו ביום חמישי האחרון עם נשיאות לשכות המסחר בראשות אוריאל לין, ויו"רי החטיבות הענפיות באיגוד העוסקות ביבוא ויצור של תרופות, ציוד רפואי, תמרוקים, מזון ותוספי תזונה
 
במפגש השתתפו מטעם משרד הבריאות: פרופ' אבי ישראלי, מנכ"ל המשרד, יוסי שטראוס, חשב משרד הבריאות, מגיסטר בתיה הרן, מנהלת אגף הרוקחות, ד"ר דורית ניצן - קלוסקי, מנהלת שירות המזון הארצי, ד"ר אסנת לוקסנבורג, ראש מינהל טכנולוגיות, ועו"ד יואל ליפשיץ, יועץ משפטי במשרד הבריאות. בין אנשי העסקים שהשתתפו: יהודה גיל, מנכ"ל גיל מדיקל, עמי לפידות, מנכ"ל לפידות פרמצבטיקלס, תומר פפר, מנכ"ל ארגון פארמה ישראל, סיגל פירסט, מנכ"ל כ.צ.ט, הרברט גרנירר, מנכ"ל אלקליר ועוד.
 
במפגש פורטו בעיות בהן נתקלים אנשי העסקים כתוצאה מפרקי הזמן הממושכים הכרוכים במתן רישיונות ואישורים לייבוא ולשיווק מוצרים בתחומי המזון, התמרוקים והתרופות, שבאחריות משרד הבריאות. אנשי העסקים ציינו כי קיימות בעיות מבניות קשות ואוביקטיביות של חוסר בתקציבים ובכוח אדם.
 
שר הבריאות ציין כי הוא מודע ומבין את הבעיות והביורוקרטיה המימסדית בפניהן ניצבים אנשי העסקים, והציע שנציגים מטעם האיגוד יהיו שותפים לפתרון הבעיות הללו. זאת באמצעות יצירת דו שיח קבוע של ועדות משותפות למשרד הבריאות ולאיגוד לשכות המסחר בנושאים פרטניים והצפת בעיות.
 
אוריאל לין אמר כי "הנזקים שנגרמים בגלל עיכובים אלה נאמדים בעשרות מיליוני שקלים. המגזר העסקי הוא לא הנפגע היחיד, גם הצרכנים והמשק הישראלי כולו. מצב זה אף יוצר לישראל דימוי שלילי בעולם המערבי. עלינו לפתור בעיות אלה מוקדם ככל האפשר".
 
השר קיבל את הצעת נשיא האיגוד והורה לבכירי משרדו לבדוק אפשרות של גביית אגרה יעודית לתקופה קצובה, לצורך זירוז קבלת אישורים. אגרה זו תממן קליטת כח אדם זמני באותן יחידות במשרד הבריאות שעוסקות בבדיקה ורישוי מוצרים.
 
בהתייחסו להצעות של יבואני התרופות והתמרוקים, לפיהן המשרד יאפשר למעבדות מורשות לבדוק מוצרים מיובאים תמורת אגרה שתשלום ע"י היבואנים, השר הציע לבדוק אם יש מעבדות פרטיות מתאימות שיוכלו להנפיק רישיונות, אך בכפוף לכללים נוקשים של המשרד.
 
לנושא חובות בתי החולים לספקי הציוד הרפואי, חשב משרד הבריאות, יוסי שטראוס, ביקש מהספקים שיפנו אליו ישירות בכדי לפתור אחת ולתמיד את 'המחלה הכרונית' של החובות.