שר האוצר השתתף בדיוני מועצת השרים של ה-OECD

ציין כי קיימת חשיבות לחיזוק השת"פ בין רשויות הפיקוח לטובת חיזוק המערכת הפיננסית והציע לקדם מדיניות הכרה הדדית תוך אימוץ סטנדרטים בין רשויות הפיקוח של המדינות החברות בארגון


00:00 ,05.06.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

ציין כי קיימת חשיבות לחיזוק השת"פ בין רשויות הפיקוח לטובת חיזוק המערכת הפיננסית והציע לקדם מדיניות הכרה הדדית תוך אימוץ סטנדרטים בין רשויות הפיקוח של המדינות החברות בארגון
 
שר האוצר, רוני בר-און, משתתף לראשונה מאז הוקם הארגון ה-OECD, במפגש השנתי של מועצת השרים של  הארגון אשר מתקיים בפריז.
 
בדבריו הודה שר האוצר לשרי המדינות החברות ולמזכירות הארגון על ההזמנה להצטרף לארגון והדגיש כי הצטרפות ל-OECD מהווה מחויבות ארוכת טווח של הממשלה לאמץ סטנדרטים בינלאומיים הגבוהים ביותר הנהוגים בכלכלות המובילות בעולם. עוד ציין השר כי הצטרפותה של ישראל לארגון משקפת את יכולתה ורצונה לתרום לקידום שיתוף הפעולה הכלכלי הגלובאלי באמצעות שיתופי ידע ואינטגרציה עולמית של ידע ומומחיות.
 
בדיון שהתקיים בפורום השרים בנושא אסטרטגיה של חדשנות הציגו, יושבת הראש של המפגש, שרת האוצר הצרפתית, קריסטין לה-גארד, ביחד עם מזכ"ל הארגון, אנחל גוריה, את העקרונות שפיתח הארגון ביחס לאסטרטגיות של חדשנות. במהלך הדיון הציג שר האוצר את ניסיונה של ישראל באסטרטגיה של חדשנות ומו"פ תוך מתן דגש על יצירת קשר הדוק בין מדע תיאורטי ומדע יישומי ויצירת שיתופי פעולה מתמשכים בין הממשלה, המוסדות האקדמיים והתעשייה, במיוחד בתחומי מו"פ של מדעי החיים, המים והחקלאות.
 
שר האוצר ישתתף הערב בארוחה חגיגית של השרים המשתתפים בכנס, בה ידונו השרים ביישום רפורמות מבניות במדינות השונות. שר האוצר יציג את הרפורמות המקיפות שנעשו בישראל בשוק ההון ובסקטור הפיננסי. בהתייחסו למשבר הפיננסי העולמי אמר בר-און כי קיימת חשיבות לחיזוק שיתופי פעולה בין רשויות הפיקוח לטובת חיזוק המערכת הפיננסית העולמית והציע לקדם מדיניות הכרה הדדית תוך אימוץ סטנדרטים אחידים בין רשויות הפיקוח של המדינות החברות בארגון. "בכלכלה גלובלית בה הגופים הפיננסים חוצי גבולות, סטנדרטים אחידים ושיתופי פעולה בין רגולטורים ורשויות פיקוח הכרחיים לפיתוח השווקים ושמירה על יציבותם". השר הדגיש כי "על רקע המשבר הפיננסי הנוכחי, מחובתנו לספק לציבור ביטחון ותחושת אמון במערכת הפיננסית, כך שניתן יהיה להמשיך ולקדם רפורמות מבניות בשוק ההון".
 
שר האוצר צפוי לקיים בקרוב פגישת עבודה עם שרי המדינות המצטרפות (צ'ילה, רוסיה, אסטוניה וסלובניה) ולדון בשיתופי פעולה לקידום תהליך ההצטרפות.