שפר: השינוי בקבלת חבילות מחו"ל יפגע אנושות בעסקים בפריפריה

גד שפר פנה לשרי הממשלה בבקשה לבלום את התוכנית לשנות את הסדרים בקבלת חבילות כך שכל חבילה תעבור תהליך שחרור ממכס באמצעות חברת שילוח פרטית אחת. שפר: עיכוב משלוחים עלול לארוך שבועות ארוכים


00:00 ,16.11.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

גד שפר פנה לשרי הממשלה בבקשה לבלום את התוכנית לשנות את הסדרים בקבלת חבילות כך שכל חבילה תעבור תהליך שחרור ממכס באמצעות חברת שילוח פרטית אחת. שפר: עיכוב משלוחים עלול לארוך שבועות ארוכים
 
נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון, גד שפר, פנה לשרי הממשלה ותבע לבלום את התוכנית לשנות את הסדרים הנהוגים כיום בקבלת חבילות מחו"ל להליך חדש, שבו כל חבילה שתגיע מחו"ל תצטרך לעבור תהליך שחרור ממכס באמצעות חברת שילוח פרטית אחת.
 
מלשכת המסחר והתעשייה נמסר כי החלופה לשימוש בשירותיה של חברה זו תהיה הטרחת בעל החבילה לתל אביב. כיום יכול מקבל חבילה, שמושבו בחיפה או בצפון, לשחרר אותה בחיפה בעצמו או באמצעות סוכן המכס איתו הוא עובד.
 
"אנחנו, כלשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון מודאגים במיוחד גם מההשלכות של ריכוז נוסף של עשייה כלכלית העוברת מהצפון לתל אביב. מדברים על הצורך בביזור האוכלוסייה, נותנים מענקים במיליונים לעידוד מפעלים לעבור לפריפריה, אבל בפועל, על ידי שינויים כאלה, מקשים על העסקים בפריפריה ונותנים תמריץ מעשי למעבר למרכז הארץ".
 
עוד מציין שפר כי, למגזר העסקי ייגרמו הוצאות כבדות הנוספות בגין ההליך החדש. חבילה עלולה להתעכב במכס מסיבות שונות ומשונות, כפי שקורה לעתים גם היום, אך היום יכול בעל החבילה לגשת ולברר את מקור העיכוב, לפתור את הבעיה ולשחרר את המשלוח החיוני עסקיו. הנגישות הזו לא תהיה עוד, ועיכובם של משלוחים עלול לארוך שבועות ארוכים ויקרים.
 
הוא מוסיף כי, התוצאה עלולה לפגוע אף בכדאיות הייבוא של עסקים מסוימים. גם הייצוא ייפגע, שכן עיכוב בקבלת דוגמאות מסחריות, עלול למנוע הכנה של דוגמא נגדית ובכך למנוע אפשרות להצעת מוצרים במכרזים בחו"ל. השורה התחתונה תהיה פגיעה בסחר הבינלאומי של ישראל.
 
"ברור לנו כי השינוי הזה הוא תוצאה של הפיכת רשות הדואר לחברה מסחרית, אך היא עדיין חברה בבעלות המדינה, ובאחריות משרד התקשורת, וחייבת בשמירה על אינטרסים של המדינה, ולא רק לשיקולים מסחריים. יתר על כן, מתן הזיכיון לשחרור החבילות לחברה אחת, מעלה תהיה קשה באשר לעיקרון התחרות, שבשמו נעשים שינויים במעמדן של רשויות ממשלתיות, כמו הפיכתן לחברות בע"מ ולהפרטתן" מדגיש שפר.