שיתוף פעולה בתחום הבינוי והתשתיות עם רומניה

הנספחות המסחרית של משרד התמ"ת ברומניה פועלת ליצירת שיתופי פעולה בין חברות ישראליות מתחום הבינוי והתשתיות לפרויקטים עתידיים בעיר


00:00 ,21.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

הנספחות המסחרית של משרד התמ"ת ברומניה פועלת ליצירת שיתופי פעולה בין חברות ישראליות מתחום הבינוי והתשתיות לפרויקטים עתידיים בעיר
 
ארנון ארבל, הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בבוקרשט ערך לאחרונה מפגש לחשיפת חברות ישראליות בפני מקבלי החלטות ברומניה. חברות ישראליות מתחום הבינוי והתשתיות נפגשו בין היתר עם מנהל המחלקה לתחבורה וכבישים בעיריית בוקרשט מר גאורגה אודרישטה Gheorghe Udriste.
 
מטרת המפגש הייתה לחשוף חברות ישראליות ומנהלים בכירים ברומניה, וכן לקבל פרטים נוספים על פרויקטים עתידיים של עיריית בוקרשט בעלות מוערכת של מעל 3.5 מיליארד יורו. בין החברות הישראליות שהשתתפו במפגש היו סולל בונה, אשטרום, רויכמן, ברן, לודן ואחרים.
 
מנהל מחלקת  התחבורה והכבישים בעיריית בוקרשט  ציין במהלך הפגישה כי :
בתכנון, מספר חניונים תת קרקעיים אשר יבנו במרכז העיר (מהם שניים גדולים באזורDorobanti, Domenii plaza) כאשר החוזה יהיה בשיטת PPP(Private Public Partnership).
 
כבישים:כ-100 פרויקטים (גדולים וקטנים) לשיפור בעיר. כיום מסיימים עם סקר התכנות (Pre-feasibility) ותוכנית מימון עם הבנק האירופאי לפיתוח.
 
רכבת תחתית: שיפור תשתיות מסילה ותקשורת.
המכרזים לעשרים הפרויקטים הראשונים יפורסמו במרץ-אפריל 2006.
 
מר אודרישטה אמר כי הוא ישמח להיפגש עם חברות ישראליות בתחום התשתיות על מנת לספק אינפורמציה נוספת.
 
ארנון ארבל ציין כי זהו מפגש נוסף במסגרת יוזמות של הנספחות לחשיפת חברות ישראליות. מפגשים קודמים התקיימו לחברות ישראליות בתחום התקשורת עם שר התקשורת הרומני ושני סגניו.
 
חברות המעוניינות להשתתף במפגשים ופעילויות עתידיות אשר יוזמת הנספחות, וכן על מנת לקבל פרטים נוספים על מפגש זה, נא ליצור קשר עם המחלקה הכלכלית בשגרירות ישראל בבוקרשט, רומניה  [email protected]