שירות חדש של אגף המכס ומע"מ: תעריף המכס ומס קניה של ישראל מפורסם באינטרנט

מנהל המכס ומע"מ, איתן רוב הודיע כי החל מהיום מפורסם תעריף המכס ומס קניה באתר האינטרנט של אגף המכס ומע"מ. התעריף, הכולל כ- 12 אלף פרטי מכס, הינו הכלי המרכזי לסווגו של כל היבוא לישראל


00:00 ,17.08.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מנהל המכס ומע"מ, איתן רוב הודיע כי החל מהיום מפורסם תעריף המכס ומס קניה באתר האינטרנט של אגף המכס ומע"מ. כתובת אתר האינטרנט: www.mof.gov.il/customs

התעריף, הכולל כ- 12 אלף פרטי מכס, הינו הכלי המרכזי לסווגו של כל היבוא לישראל. סיווגם הנכון של הטובין הוא המפתח לקביעת שיעורי המסים, קביעת הרשיונות הנדרשים וכן כל יתר תנאי היבוא בהתאם לחוקים השונים, התקנות וההוראות.

רוב אמר כי פרסום התעריף המקוון מהווה נדבך מרכזי במאמץ המתמשך של האגף למתן שרות זמין, שקוף ומתקדם לציבור לקוחותיו. לדבריו, תכליתו של התעריף המקוון, המתעדכן אחת ליום ישירות מהמחשב המרכזי של המכס, לספק לציבור היבואנים ויתר העוסקים בסחר חוץ כלי עזר קל, נוח ועדכני להצגת הבסיס החוקי המרכזי לעבודת המכס - צו תעריף המכס והפטורים ומס קניה על טובין, התש"ס - 1999.

יחודו של התעריף המקוון, בהשוואה למהדורה המודפסת, הינו בכך שעם הכניסה ל"חלון" של פרט ספציפי ניתן לראות בנוסף למסים החלים באופן כללי, גם את שעורי המס הייחודיים המוטלים במסגרת הסכמי סחר עם המדינות השונות ובנוסף, את הכללים המתייחסים ליבוא של אותו פרט ואת מכסות היבוא , במידה וקיימות.

החיפוש בתעריף המקוון יכול להתבצע הן באופן מדויק, לפי פרט שמספרו ידוע, או בחיפוש מקורב. לחילופין, ניתן גם "לדפדף" בתעריף באופן רציף בדומה למהדורה המודפסת.

כתובת אתר האינטרנט: www.mof.gov.il/customs