שוק הפרחים: צפי מכירות של 150 מיליון פרחים לקראת פסח

מזכיר איגוד מגדלי הפרחים: צפי המכירות של מגדלי הפרחים לחודש חגי הפסחא בחו"ל ופסח בארץ עומד על 150 מיליון פרחים. חג הפסחא, שנחגג בצמוד לחג הפסח, הוא תקופת הייצוא השלישית בחשיבותה של מגדלי הפרחים בישראל


00:00 ,21.03.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

מזכיר איגוד מגדלי הפרחים: צפי המכירות של מגדלי הפרחים לחודש חגי הפסחא בחו"ל ופסח בארץ עומד על 150 מיליון פרחים. חג הפסחא, שנחגג בצמוד לחג הפסח, הוא תקופת הייצוא השלישית בחשיבותה של מגדלי הפרחים בישראל

צפי המכירות של מגדלי הפרחים לחודש חגי הפסחא בחו"ל והפסח בארץ הוא 150 מיליון פרחים, כך מסר מזכיר איגוד מגדלי הפרחים, אברהם דניאל. לדבריו, כ-90% מכמות זו תיוצא לחו"ל ורק 10% (15 מיליון פרחים) יימכרו בארץ. ההכנסות של מגדלי הפרחים בחודש חג הפסח צפויות להגיע ל-130 מיליון שקל.
 
חג הפסחא, שנחגג בצמוד לחג הפסח, הוא תקופת הייצוא השלישית בחשיבותה של מגדלי הפרחים בישראל, לאחר חג האוהבים ("ולנטיין דיי") וחג המולד. ארצות היעד העיקריות של יצוא הפרחים מישראל הן הולנד, גרמניה, בלגיה, צרפת ובריטניה.
 
מזכיר איגוד מגדלי הפרחים ציין שהמגדלים משקיעים בשנים האחרונות מאמץ בפיתוח השוק המקומי. לדבריו, העלייה מרוסיה וחבר העמים והרגלי הצריכה של העולים תרמו לצמיחת ענף הפרחים בישראל, והמגדלים סבורים שיש עדיין פוטנציאל רב לגידול במכירות בשוק המקומי.
 
כחלק ממאמצי הקידום של השוק המקומי, איגוד מגדלי הפרחים מקדם בברכה ותומך ב"שוק הפרחים של ישראל". השוק יתקיים בימי שישי בחודש אפריל במקביל בירושלים ובתל אביב. בחודש מאי יפעל השוק בימי שישי בתל אביב וחיפה.
 
לדברי מזכיר איגוד מגדלי הפרחים, שוק הפרחים יוצר קשר ישיר בין המגדלים לבין הצרכנים ומאפשר לחשוף בפני הקהל הישראלי זני פרחים שבדרך כלל מופנים ליצוא. לדבריו, המכירה הישירה מקצרת את ערוצי השיווק ולכן מחירי הפרחים בשוק זולים משמעותית מהמקובל בארץ ואיכותם טובה יותר.
 
לצד המגדלים משתתפות בשוק הפרחים חנויות עירוניות אשר תצענה פרחים איכותיים בסידורים ובשזירות מיוחדות לאירוע, כמו כן נמכרים בשוק מוצרים משלימים כמו אגרטלים, סיכות פרחים, פרחים יבשים ואביזרי נוי אחרים.