שוסטק למנכ"ל התמ"ת: יש לבטל את המכס בשיעור 12% המוטל על חומר הגלם לתעשיית הלבידים

"יש לבטל את המכס בשיעור 12 אחוזים הקיים על חומר הגלם לתעשיית הלבידים, וזאת כיוון שרוב יצרני הרהיטים בישראל היום נסמכים בעיקר על לבידים מיובאים. הדבר יאפשר הוזלת עלויות משמעותית במפעלי יצור הרהיטים, שתגרור מצדה הוזלה לצרכן הסופי". כך אומר יוסי שוסטק


00:00 ,02.02.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
"בשנתיים האחרונות בוטלו המכסים על סיבית ו-MDF וכעת יש להשלים את המהלך שיגרור הוזלה משמעותית לצרכן"

"יש לבטל את המכס בשיעור 12 אחוזים הקיים על חומר הגלם לתעשיית הלבידים, וזאת כיוון שרוב יצרני הרהיטים בישראל היום נסמכים בעיקר על לבידים מיובאים. הדבר יאפשר הוזלת עלויות משמעותית במפעלי יצור הרהיטים, שתגרור מצדה הוזלה לצרכן הסופי". כך אומר יוסי שוסטק, מנכ"ל איגוד לשכות המסחר בפנייה לרענן דינור, מנכ"ל משרד התמ"ת. בשנתיים האחרונות, מציין שוסטק במכתבו, בוטלו המכסים על חומרי הגלם העיקריים האחרים בתעשיית הרהיטים כגון, סיבית ו- MDF וכעת יש להשלים את התהליך ולבטל את ההיטל גם על הלבידים.

"מאז פירוקו הסופי של מיזם לבידי ישראל לפני כשנה, (מיזם שהורכב מאיחוד מפעלי "תעל" ו"קלת אפיקים"), מתקיימת בישראל פעילות יצרנית מינורית של לבידים בעיקר למטרה של השלמת מלאים. רוב הפעילות בתחום הייבוא כוללת הפעלת תעשייה שלמה המבוססת על יבוא של חומרי גלם לא מצופים, ציפויים והדבקתם בארץ ע"פ דרישה, כך שהתועלת מביטול המכס ברורה לחלוטין".

שוסטק מוסיף כי בתעשיית הריהוט מועסקים, נכון לספטמבר 2003, כ- 10,700 מועסקים - קיטון של כ- 4.2 אחוזים לעומת ספטמבר 2002. מכירות ענף הרהיטים מוערכות בכ- 4.3 מיליארד שקל, קיטון של 10 אחוזים לעומת תקופה מקבילה בשנת 2002, כשהיקף יבוא הרהיטים ירד בכ- 46 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

עוד אומר שוסטק כי יצרני הרהיטים המייבאים חומרי גלם, מוגבלים בדרישות מכון התקנים המייקרות את עלויות הייבוא והייצור המקומי ומקשות על קיום התחרות עם יבואני רהיטים, שאינם נדרשים לעמוד בתקנים כלשהם . "מדובר בתעשייה מפוצלת ביותר שפיטרה בשנה החולפת מעל ל- 400 עובדים ממפעלים בכל רחבי הארץ. צריך לסייע לה להתאושש".

שוסטק מציין במכתבו כי ביטול המכס על לבידים יביא גם לגידול בגביית מס הכנסה וזאת עקב שינוי בתמהיל המכירות בענף הרהיטים בישראל לטובת היצור המקומי. "ביטול המכס יגדיל את כדאיות רכישת רהיטים מיצור מקומי, יוביל לגידול בהכנסות וקיטון בהוצאות של יצרני הרהיטים. דבר זה יביא גם לקיזוז הפסדי המדינה מהכנסות ממכס על לבידים שעמדו בשנת 2002 על כ- 18 מיליון שקל".