שוסטק לאיתן רוב: "להעביר החזרי מע"מ המגיעים לתע"ש לכיסוי חובות החברה"

"אנו מבקשים שהחזרי המע"מ המגיעים לתע"ש יקוזזו או יועברו ישירות לבעלי החוב (הספקים). זאת כדי שסכומים אלו ישמשו לכיסוי תשלומי המע"מ בהם מחויבים הספקים, בגין עסקאות שתמורתם טרם שולמה ע"י תע"ש". כך הציע היום יוסי שוסטק


00:00 ,18.05.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
"תע"ש חייבת למגזר העסקי למעלה מ-300 מיליון שקלים בקירוב; חלק מחובות אלו הינם בפיגור של מעל לחצי שנה"

"אנו מבקשים שהחזרי המע"מ המגיעים לתע"ש יקוזזו או יועברו ישירות לבעלי החוב (הספקים). זאת כדי שסכומים אלו ישמשו לכיסוי תשלומי המע"מ בהם מחויבים הספקים, בגין עסקאות שתמורתם טרם שולמה ע"י תע"ש". כך הציע היום יוסי שוסטק (בתמונה משמאל), מנכ"ל איגוד לשכות המסחר, למנהל אגף המכס והמע"מ.

שוסטק: "תע"ש חייבת כיום לספקים כ-300 מיליון שקל בקירוב, כאשר חלק מחובות אלו הינם בפיגור של יותר מחצי שנה. זאת למרות הניסיונות החוזרים ונשנים למציאת פתרונות שיביאו לחיסול חובותיה".

שוסטק מציין עוד כי הפיגור בתשלומי תע"ש פוגע קשות בתזרים המזומנים של עסקים רבים, יוצר להם מחנק אשראי והוצאות מימון כבדות ומיותרות. בין השאר משום שעסקים אלו חייבים לשלם את תשלומי המע"מ על חובות תע"ש שלא שולמו במועדם. "למותר לציין, שבתנאי המיתון ששררו בשנתיים האחרונות פיגור זה מקשה לא מעט על יכולתם של עסקים לא מעטים להוסיף ולהתקיים", אמר שוסטק.

מנכ"ל האיגוד מוסיף כי הממשלה אינה יכולה להתנער מחובות תע"ש לספקיה. הממשלה היא הבעלים של תע"ש וככזו היא חייבת למצוא פתרון לבעיה.