שוסטק: "ההצעה לאפשר לרשויות לקבוע את שיעורי הארנונה - כמו לאפשר לחתול לשמור על השמנת"

כך אמר היום יוסי שוסטק, מנכ"ל איגוד לשכות המסחר, בתגובה לפרסומים לפיהם האוצר שוקל הצעה לאפשר לכל רשות מקומית לקבוע עצמאית את שיעורי הארנונה


00:00 ,14.08.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
"הדבר יביא להעלאת תשלומי הארנונה בשיעורים דמיוניים - יש לדחותה על הסף"

"ההצעה להתיר לכל רשות מקומית לקבוע את שיעורי הארנונה בעצמה היא מסוכנת ביותר למשק ותפגע קשות במשקי הבית ובמגזר העסקי. זה הרי כמו לתת לחתול לשמור על השמנת". כך אמר היום יוסי שוסטק, מנכ"ל איגוד לשכות המסחר, בתגובה לפרסומים לפיהם האוצר שוקל הצעה לאפשר לכל רשות מקומית לקבוע עצמאית את שיעורי הארנונה.

שוסטק הדגיש כי ישום ההצעה יזניק את תעריפי הארנונה כלפי מעלה, בפרט נוכח העובדה שיישומה יעשה לאחר הבחירות לרשויות המקומיות שיערכו בנובמבר השנה. "לכן, לטענה שהרשויות לא יעלו את הארנונה משום שיצטרכו לתת דין וחשבון לבוחריהם אין כל בסיס. הבטחות לחוד ומעשים לחוד".

שוסטק מזכיר כי השיטה המוצעת היתה נהוגה עד אמצע שנות ה- 80 והביאה לאנדרלמוסיה שלמה בתעריפי הארנונה, להעלאות חסרות רסן ולמצב בו שיעורי הארנונה עלו מידי שנה בשיעורים ריאליים גבוהים ביותר. כבר היום מהווים תשלומי הארנונה נטל כבד ביותר על משקי הבית והעסקים, דבר שהפך את ציבור משלמי המס לפרה חולבת של הרשויות המקומיות.

"הרשויות המקומיות מתנהלות היום בחוסר יעילות משווע. ההוצאות בהן מופקרות והגירעונות הולכים וגדלים כתוצאה מהבזבוז הקיים ונהלים החורגים מכללי מנהל תקין. במקום לדרוש מהרשויות להתייעל ולקצץ בהוצאותיהן, מבקשים מהרשויות להגדיל את הכנסותיהן על חשבון הציבור והמגזר העסקי" אמר.