שגריר האיחוד האירופי: על ישראל לאמץ את הסטנדרטים הבינ"ל להגנה על זכויות קניין רוחני

"ישראל אינה עושה מספיק למיגור תופעת הזיופים. עליה לאמץ את הסטנדרטים הבינלאומיים הגבוהים ביותר להגנה על זכויות קניין רוחני, כפי שהתחייבו שני הצדדים בהסכם האסוציאציה שבין ישראל לאיחוד האירופי". כך אמר רמירו סיבריאן-אוזל, השגריר הנכנס של האיחוד האירופי בישרא


00:00 ,07.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

"ישראל אינה עושה מספיק למיגור תופעת הזיופים. עליה לאמץ את הסטנדרטים הבינלאומיים הגבוהים ביותר להגנה על זכויות קניין רוחני, כפי שהתחייבו שני הצדדים בהסכם האסוציאציה שבין ישראל לאיחוד האירופי". כך אמר רמירו סיבריאן-אוזל, השגריר הנכנס של האיחוד האירופי בישראל בפגישה עם אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר.
 
לין ציין שהאיגוד מתארגן לניהול מלחמה נמרצת ושיטתית לשמירה על קניין רוחני ופועל רבות למיגור התופעה. בנוסף, הדגיש כי בפגישה שקיים עם השר לביטחון פנים, לפני כשבועיים, הביע השר את מחויבותו להמשיך באכיפה יעילה בתחום.
 
"האיגוד הקים לפני כ- 6 שנים את ארגון הגג למלחמה בזיופים ופגיעה בזכויות יוצרים, הפועל להגברת המודעות הציבורית והממשלתית לנזקים האדירים הנגרמים למדינת ישראל, במישור הכלכלי והבינלאומי וכן לנזקים הנגרמים לצרכן עצמו", אמר לין והוסיף כי הארגון פועל בנושא בשיתוף עם משטרת ישראל להגברת האכיפה.
 
מנייר עמדה של ארגון הגג למלחמה בזיופים ובפגיעה בזכויות יוצרים עולה כי הפגיעה הכספית הישירה בעסקים כתוצאה מזיופים מוערכת בכ- 1.1 מיליארד ש"ח בשנה. כשהיקף הפגיעה בהכנסות המדינה ממכירות לא מדווחות של מוצרים מזויפים (מע"מ, מכס, מס קנייה, מס הכנסה) מוערך בכ- 400 מיליון ש"ח. מהנתונים עולה בנוסף שבמהלך שנת 2003 השקיע המגזר העסקי כ- 14 מיליון ש"ח במאבק בתופעת הזיופים.