שגריר ארצות הברית למכון התקנים הישראלי: אמצו יותר תקנים אמריקנים

שגריר ארצות הברית ומנכ"ל מכון התקנים הישראלי סיכמו על הקמת ועדה משותפת לשיפור הסחר בין ישראל לארה"ב


00:00 ,08.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
שגריר ארצות הברית ומנכ"ל מכון התקנים הישראלי סיכמו על הקמת ועדה משותפת לשיפור הסחר בין ישראל לארה"ב

בפגישה משולשת בהשתתפות דן קרצר, שגריר ארה"ב בישראל, ונציגי לשכת מסחר ישראל-אמריקה שהתקיימה במכון התקינים הישראלי, בערב חג השבועות במכון התקנים הישראלי, ביקש השגריר קרצר ממנכ"ל מכון התקנים לאמץ תקינה אמריקנית. בשנת 2003 אימץ מכון התקנים הישראלי 169 תקנים זרים, ביניהם רק 3 תקנים אמריקניים.

זיוה פתיר, מנכ"ל מכון התקנים הישראלי דיווחה כי מכוני התקינה באירופה מגלים עניין באימוץ התקנים שלהם ועל כן הם מספקים את התקנים האירופאים בחינם למכון התקנים הישראלי. אולם, בשל העובדה שבארה"ב נעשית התקינה על ידי גופים פרטיים, אין הם מעבירים את תקניהם לישראל וועדות התקינה המורכבות מכל מגזרי המשק בישראל מתקשות לקבל החלטות על פי תקנים אלו. מנכ"ל מכון התקנים ביקשה את עזרתו של השגריר בקבלת תקנים אלו לספריית מכון התקנים לשימושם של חברי הוועדות, דבר שיסייע לקידום הסחר בין המדינות. השגריר הסכים לפעול למציאת פתרון לבעיה.

כמו כן סוכם במפגש על הקמת ועדה משותפת למכון התקנים הישראלי, שגרירות ארה"ב ולשכת מסחר ישראל-אמריקה על מנת לקדם שיתופי פעולה בנושאי תקינה, ולקידום הסחר בין ארה"ב לישראל.

השגריר הביע חשש להצטרפותה של ישראל לארגון התקינה האירופאית CEN והשפעת האימוץ הגורף של התקנים האירופים על קשרי המסחר על יחסי ישראל וארה"ב כתוצאה מכך. מנכ"ל מכון התקנים הישראלי הזמינה את נציגי לשכת מסחר ישראל-אמריקה להשתתף בדיונים שיכריעו בסוגיה זו.

כמו כן, ברך השגריר על פרויקטים משותפים של מכון התקנים הישראלי עם נציבות המדע ישראל – ארה"ב בנושא בטחון האומה.