רשת צ'כית הזמינה תכשיטים ישראלים

רשת התכשיטים קלינוטי נחשבת לאחת משלושת הרשתות המובילות בצ'כיה בתחום התכשיטים. הזמינה תכשיטים בשווי מיליון שקלים


00:00 ,13.08.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

רשת התכשיטים קלינוטי נחשבת לאחת משלושת הרשתות המובילות בצ'כיה בתחום התכשיטים. הזמינה תכשיטים בשווי מיליון שקלים
 
ביקור קנייניות ראשיות של רשת צ'כית מובילה klenoty הסתיים בהזמנת תכשיטים ישראלים בהיקף של למעלה ממיליון שקלים.
 
כפועל יוצא מהביקור ארבע חברות ישראליות מדווחות על הזמנת רכש מיידית בהיקף כולל של למעלה ממיליון ש"ח. רשת התכשיטים קלינוטי נחשבת לאחת משלושת הרשתות המובילות בצ'כיה בתחום התכשיטים והיא מתפרסת על 45 סניפים, מעסיקה למעלה מ-200 עובדים והיקף המכירות שלה עומד על כ-30 מיליון דולר לשנה. מחברת קלינוטי נמסר כי ההזמנה, בשווי למעלה ממיליון שקלים, בוצעה עבור תכשיטי זהב ובעיקר תכשיטי זהב משובצים ביהלומים, שם לישראלים יש יתרון הן מבחינת איכות המוצרים והן מבחינת איכות העיצוב (חדשנות ואסתטיקה ללא פשרות). עוד נמסר מרשתklenoty  כי בכוונתם לחזור לארץ לתערוכת התכשיטים השנתית (ג'ובלה) בשנה הבאה והם מאמינים שימשיכו להתרשם וכתוצאה מכך ימשיכו לרכוש תכשיטים תוצרת כחול לבן גם בעתיד.
 
היקף יצוא ענף התכשיטים, הנשען בעיקר על השוק האמריקאי (למעלה מ-60% מיצוא ענף התכשיטים מכוון לשוק האמריקאי), סבל קשות בשנה האחרונה בעקבות המיתון העולמי בכלל והמיתון בארה"ב בפרט. על פי נתוני התמ"ת, יצוא ענף התכשיטים עמד בשנת 2008 על 335 מיליון דולר, כאשר מדובר בצניחה משמעותית משנת 2007, אז עמד היקף היצוא של התכשיטים על 410 מיליון דולר. 
 
במכון היצוא צופים התאוששות בענף יצוא התכשיטים עם סימני היציאה מהמשבר הכלכלי ולקראת סוף השנה האזרחית, מועד בו נרשמות הזמנות רבות לתכשיטים לקראת החגים הנוצרים (חג ההודיה וחג המולד).
 
מנכ"ל מכון היצוא, מר אבי חפץ, מברך את חברות התכשיטים הישראליות על ההישג המרשים ומקווה שההצלחה ברשת חנויות התכשיטים המובילה בצ'כיה תפתח שער להצלחת יצרני תכשיטים ישראליים במדינות נוספת במזרח אירופה ובאירופה בכלל. "לענף התכשיטים הישראלים יש פוטנציאל גידול, שלצערנו נבלם חלקית בעקבות המיתון העולמי אך אני מקווה שסדרת עסקאות זו ועסקאות מסוג זה, אותן יקדם מכון היצוא בכל ערוץ אפשרי, יסייעו לענף התכשיטים הישראלי להשתקם ולממש את הפוטנציאל הגלום בו בשווקי העולם".