רשפ"ת: התחייבות חדשות לרכש גומלין בהיקף של 101 מיליון דולר

מנהלת רשפ"ת, עו"ד בינה בר-און, מסרה כי מתחילת שנת 2007 הושגו התחייבויות חדשות לרכש גומלין מ-73 חברות זרות. יתרת ההתחייבויות למימוש עד שנת 2017 עומדת על כמיליארד דולר


00:00 ,27.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

מנהלת רשפ"ת, עו"ד בינה בר-און, מסרה כי מתחילת שנת 2007 הושגו התחייבויות חדשות לרכש גומלין מ-73 חברות זרות. יתרת ההתחייבויות למימוש עד שנת 2017 עומדת על כמיליארד דולר
 
בין פעולות הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי בתמ"ת בחודשים ינואר- יוני 2007 צוין כי במחצית הראשונה של השנה יזמה רשפ"ת פעילות פרלמנטרית נרחבת  להרחבת תחולת התקנות על גופים ממשלתיים לציבוריים והגברת אכיפת המימושים.
 
כמו כן מסרה מנהלת הרשפ"ת, עו"ד בינה בר-און, כי במחצית הראשונה של 2007 הושגו התחייבות חדשות לרכש גומלין מ-73 חברות זרות בהיקף של 101 מיליון דולר. ההתחייבויות הגדולות ביותר הושגו מחברות כמו IBM , Pratt & Whitney

עוד מסרה בר-און כי יתרת ההתחייבויות למימוש עד שנת 2017 עומדת על 1,070  מיליון דולר, מתוכן 355 מיליון דולר של חברות אמריקאיות, 693 מיליון דולר של חברות אירופאיות ו- 22 מיליון דולר של חברות אסיאניות.
 
מרשפ"ת נמסר כי הרשות פעלה נמרצות להבטחת קיום הוראות חובת שיתוף פעולה תעשייתי על ידי חברות הנמלים לאחר פיצול רשות הנמלים לארבעה חברות נפרדות: חברת נמלי ישראל, נמל חיפה, אשדוד ואילת, באמצעות החלטת הכנסת בחודש מרץ.
 
לקראת רכישת העגורנים עבור נמל הכרמל, דרשה רשפ"ת מחברת נמל חיפה קיום חובת התקשרות משנה מקומית, אשר תביא לייצור המקומי בהיקף מעל 40 מיליון דולר, אשר יביא תעסוקה ל-400 עובדים במדינת ישראל.

לאור התנגדות החברה, פנתה רשפ"ת למשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אשר קבע כי רשפ"ת מוסמכת לדרוש חובת התקשרות משנה מקומית במכרזי העגורנים לנמל הכרמל.

כמו כן ציינה רשפ"ת ציינה כי היא פתחה בפני התעשייה הישראליתדלת למכרזים בינלאומיים וקיימה כנס השקה של פרויקט EPICOS, המיועד להרחבת ההזדמנויות העסקיות של התעשייה הישראלית באמצעות נגישות ממוקדת למכרזים בינלאומיים בתחום ה- Aerospace Defense, High-Tech & Dual Use
 
הרשפ"ת בחרה 120 מפעלים מתאימים מכלל התעשייה בארץ ומימנה עבורם את ההשתתפות בתכנית במשך שנתיים, שעלותה מסתכמת באלפי דולרים לשנה לכל מפעל. בנוסף קיבלו נציגי המפעלים שנרשמו לתכנית, בעקבות הכנס, הדרכה אישית וליווי צמוד בכדי שיוכלו להפיק את המירב מהחשיפה הממוקדת למכרזים המתאימים להם, והכל במטרה להגביר את היצוא.