רשות המסים: סמינר בנושאי חקירות לעובדי המכס הפלסטיני

הסמינר בנושאי מכס נערך בירושלים בהשתתפות 28 עובדי מכס פלסטינים ובמרכזו נושא החקירות ובקרת היבוא. הסמינר נערך במימון זרוע סיוע החוץ של ממשלת ארה"ב


00:00 ,02.06.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

הסמינר בנושאי מכס נערך בירושלים בהשתתפות 28 עובדי מכס פלסטינים ובמרכזו נושא החקירות ובקרת היבוא. הסמינר נערך במימון זרוע סיוע החוץ של ממשלת ארה"ב
 
ראש מינהל המכס ברשות המסים, דורון ארבלי, ומנהל המכס הפלסטיני, חאתם יוסף, פתחו בשבוע שעבר סמינר לעובדי המכס הפלסטיני (מהגדה המערבית) בנושאי מכס, במימון USAID (זרוע סיוע החוץ של ממשלת ארה"ב). הסמינר נערך בירושלים בהשתתפות 28 עובדי מכס פלסטינים ובמרכזו נושא החקירות ובקרת היבוא.
 
הידע ביחס לכללים לפיהם נוהג המכס הישראלי חיוני למכס הפלסטיני לאור העובדה שהרש"פ וישראל פועלות על בסיס הסכם פריז מ-1994 תחת מעטפת מכס אחת, המחייבת את שתי הצדדים לנהוג על פי כללים אחידים בכל הנוגע למדיניות היבוא ודיני היבוא.
 
ארבלי ציין כי רשות המסים מחויבת לסייע לפלסטינים בכלל ולמכס הפלסטיני בפרט על מנת לבנות יכולות שיאפשרו להם לתפקד כרשות מכס מודרנית ומתקדמת. לדבריו, נקודת הממשק והחיבור בין הרשות הפלסטינית למדינת ישראל הן רבות וחשובות מאוד לכלכלת שני העמים ורק שיתוף פעולה אמיתי ופורה בין המכסים יכול לסייע באמת לציבור היבואנים והיצואנים אותם אנחנו משרתים ובכך למנף את שתי הכלכלות.
 
בבסיס היוזמה לארגון הסמינר הרצון המשותף של שלושת הצדדים: ממשלת ארה"ב המעוניינת לעודד כל שיתוף פעולה בונה בין הצדדים, המכס הפלסטיני המבקש לחזק את הכלים והידע שבידיו על מנת לשפר את יכולותיו כרשות מכס לכל דבר ומינהל המכס ברשות המסים בישראל המעוניין להביא באמצעות הדרכות מסוג זה למכנה משותף רחב ככל האפשר בין המכסים של שני הצדדים ובכך לאפשר את התיאום הנדרש במסגרת מעטפת מכס אחידה.