רשות המסים: נחתם הסכם שת"פ עם מכס הונג קונג

ההסכם נחתם במסגרת ביקורו הרשמי של נציב המכס של הונג קונג בישראל ונועד להגביר את השת"פ האופרטיבי בין הארגונים. דורון ארבלי, ראש מינהל המכס: מקווים כי השת"פ יוביל לסחר יעיל יותר עם הונג קונג


00:00 ,05.05.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

ההסכם נחתם במסגרת ביקורו הרשמי של נציב המכס של הונג קונג בישראל ונועד להגביר את השת"פ האופרטיבי בין הארגונים. דורון ארבלי, ראש מינהל המכס: מקווים כי השת"פ יוביל לסחר יעיל יותר עם הונג קונג
 
נציב המכס של הונג קונג, ריצ'ארד יואן מינג-פיי (Richard YUEN Ming-fai), המבקר השבוע בישראל בביקור רשמי, ועמיתו הישראלי, ראש מינהל המכס, דורון ארבלי, חתמו אתמול על הסכם לשיתוף פעולה ולסיוע הדדי בין שני הארגונים.
 
ההסכם נועד לאתר דרכים להגברת שיתוף הפעולה האופרטיבי והגברת הסחר בין הארגונים ובמסגרתו מתחייבות ישראל והונג קונג לשתף פעולה במגוון פעילויות, כגון שיתוף ידע ומידע להקלת הסחר, סיוע הדדי בנושאי אכיפה למניעת הברחות ועוד.
 
במהלך ביקורו בישראל, נפגש הנציב, המבקר בישראל ביחד עם שני סגניו – סגן לשיתוף פעולה בינלאומי וסגן לענייני חקירות ומודיעין, עם דורון ארבלי ראש מינהל המכס, עם אבי ארדיטי, סמנכ"ל חקירות ומודיעין ברשות המסים, ועם בכירים נוספים במינהל המכס.
 
המשלחת מהונג קונג ביקרה במתקני המכס במעברי הגבול ובנמלים הימיים, שם קיבלו הסברים לגבי פעילויות הסחר המבוצעות על ידי עובדי המכס, לרבות פעילויות של פישוט הליכי סחר ופיקוח ואכיפה. הנציב התכבד להניח זר ממלכתי בטכס שנערך באוהל יזכור ביד ושם בירושלים.
 
ראש מינהל המכס ציין כי "ביקורו של נציב המכס מהונג קונג יחד עם סגניו מהווה הזדמנות מצוינת להיכרות מקרוב עם המכס בארץ ויכולותיו ולהתרשמות מתהליכי המכס המתקדמים המתקיימים בישראל המבוססים על ההון האנושי האיכותי הקיים במינהל המכס בנוסף לאמצעים טכנולוגיים מתקדמים הנמצאים בשימוש בגבולות ובנמלים. אנו מקווים כי שיתוף הפעולה שיתקיים בין הצדדים לאחר חתימת ההסכם יוביל לכך שמחד- חברות ישראליות תוכלנה לסחור עם הונג קונג בצורה יעילה יותר תוך הסרת חסמי סחר ומאידך פעילויות האכיפה של רשות המסים ישופרו אף הם".
 
בשנת 2009 עמד הסחר של הונג קונג עם ישראל על סך של כ-4 מיליארד דולר. היצוא להונג קונג עמד על 2.9 מיליארד דולר (ירידה של כ-30% משנת 2008), והיבוא עמד על 1.1 מיליארד דולר (ירידה של כ-39% מאשתקד).
 
המוצרים המרכזיים המיוצאים מישראל להונג קונג הם יהלומים (כ-87% מהיצוא), ציוד חשמלי (כ-7% מהיצוא), ציוד רפואי ואופטי (כ-3% מהיצוא). המוצרים המרכזיים המיובאים מהונג קונג לישראל הם אבנים יקרות ויהלומים (כ-40% מהיבוא), מוצרי ציוד חשמלי (כ-32% מהיבוא) וציוד רפואי ואופטי (כ-3% מהיבוא).