רשות המסים יצאה למבצע "דלת מסתובבת" למיגור תופעת זליגת הדלקים מהרש"פ

‏מחלקת החקירות ברשות המיסים יצאה אתמול למבצע "דלת מסתובבת", מבצע ארצי מהגדולים והמורכבים בתולדותיה. מאתיים חוקרי הרשות בליווי שוטרי משטרת ישראל פשטו על בתים, עסקים ותחנות דלק ברחבי הארץ במבצע ארצי נרחב שמטרתו לבצע טיפול שורש בכל הקשור לזליגת דלקים ועיקר ס


00:00 ,22.11.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

‏מחלקת החקירות ברשות המיסים יצאה אתמול למבצע "דלת מסתובבת", מבצע ארצי מהגדולים והמורכבים בתולדותיה. מאתיים חוקרי הרשות בליווי שוטרי משטרת ישראל פשטו על בתים, עסקים ותחנות דלק ברחבי הארץ במבצע ארצי נרחב שמטרתו לבצע טיפול שורש בכל הקשור לזליגת דלקים ועיקר סולר מתחומי הרש"פ לישראל.
 
כידוע, הרשות הפלשתינית קונה את הסולר המיועד לשימוש בתחומה מחברת "דור אלון". בהתאם להסכם בין ישראל לרש"פ, מחזירה רשות המיסים לרש"פ את הבלו והמע"מ בגין קניות אלו, וזאת בהנחה שכל הכמויות נצרכות אכן בתחומי הרש"פ. סוחרים מתוחכמים ברשות, בשיתוף עם סוחרי דלק ישראלים, מצאו דרכים להחזיר סולר זה לתחומי ישראל וזאת במחירים נמוכים יותר מהנמכר בישראל. אם לא די בכך, אזי הסולר מופץ ונמכר בישראל בחשבוניות פיקטיביות. הנזק לקופת המדינה הוא כפול, דהיינו, אי תשלום הבלו בגין הסולר, היות ובעיקרון הבלו שולם לרש"פ ולא לישראל וכן נזק בגין המע"מ בחשבוניות פיקטיביות.
 
אתמול, כאמור בוצעה פעילות כנגד 20 יעדים המהווים בעצם את החוליה הראשונה אליה מגיע הסולר מתחומי הרש"פ ומופץ לישראל ביניהם חוות לאחסון דלק בענתה, בית נחמיה וכפר טרומן. כן הגיעו החוקרים היום לעשרות לקוחות שרכשו את הסולר בחשבוניות פיקטיביות והפיצו אותו הלאה לתחנות דלק וצרכנים סופיים נוספים. במהלך החיפושים אותרו החשודים המרכזיים המעורבים בפרשה והועברו לחקירה במשרדי החקירות בחיפה ובמהלך היום צפויים מעצרים נוספים.
 
לפעילות אתמול קדמה עבודת מודיעין נרחבת של צוות מיוחד שהוקם בחקירות מע"מ ומכס חיפה, בתאום עם מחלקת החקירות מע"מ בירושלים ולפעילות הגלויה היום הצטרפו גם עשרות חוקרים מיח' החקירות מע"מ ומודיעין שטח בת"א וכן מבקרים ממשרדי מע"מ.
 
דורון ארבלי מנהל מחלקת החקירות בחיפה, המנהל את המבצע הארצי מסר, כי הנזק לקופת המדינה בגין אובדן הבלו נאמד בכ- 200 מיליון ₪ כך עולה מניתוח כלכלי המראה גידול בלתי סביר של מכירות סולר לתחומי הרש"פ, מחשבוניות מכירה שמצאנו וחומר מודיעיני נוסף שברשותנו. על פי המידע עסקה החבורה גם במהילת סולר וזאת על מנת להכפיל כמויות ולהגדיל את הרווח.
 
כמו כן, מציין ארבלי, כי פעילות זו הינה רק שלב ראשון בפעילות למיגור התופעה ובכוונתנו לבצע פעילויות נוספות על מנת לפרק לחלוטין את התשתיות הארגוניות המאפשרות לסולר לחזור לישראל שוב, תוך פגיעה בקופת המדינה.
 
יש להדגיש כי בכל חודש מתבצעת התחשבנות מול הרש"פ הן בנושא מע"מ, מכס והן בנושא הבלו ולכן מיד בתום איסוף כל הראיות בתיק זה תפעל רשות המיסים לקיזוז הבלו והמע"מ מהסכומים המועברים.
 
כזכור, לאחרונה טיפלה רשות המיסים יחד עם משטרת ישראל במספר יעדים שעסקו במהילת דלקים בארץ אך הפעם מתמקדת הפעילות בסולר שמקורו מתחומי הרש"פ.