רשות המסים: חשד להנמכת מחירים ביבוא רכבי אספנות

ביחידת מכס חיפה מתנהלת חקירה בדבר הגשת חשבונות מזויפים למכס של רכבי אספנות יקרים ונדירים, שהובאו ארצה ביבוא אישי, וכן בהתחמקות מתשלום מסים בסך של 500 אלף שקל


00:00 ,09.02.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

ביחידת מכס חיפה מתנהלת חקירה בדבר הגשת חשבונות מזויפים למכס של רכבי אספנות יקרים ונדירים, שהובאו ארצה ביבוא אישי, וכן בהתחמקות מתשלום מסים בסך של 500 אלף שקל
 
אליעזר גידור (52) חשוד בהברחה ובזיוף חשבונות ביבוא רכבי אספנות והתחמקות מתשלום מסים בסך כ-500 אלף שקל. בית משפט השלום בחיפה, כבוד השופטת תמר נאות פרי, הורה היום על שחרור החשוד בתנאים מגבילים.
 
כמצוין בבקשה למעצר ושחרור בערובה, שהוגשה על ידי יחידת הסמים מכס חיפה ברשות המסים בישראל, ביחידת הסמים מתנהלת חקירה בדבר הגשת חשבונות מזויפים למכס של רכבי אספנות יקרים ונדירים, שהובאו ארצה ביבוא אישי. 
 
לפי הבקשה, בחיפוש שנערך אתמול בבית החשוד נתפסו מסמכי יבוא של כלי רכב, שיובאו על שם החשוד ועל שם  רעייתו, מהם עולה חשד כי שוחררו מהמכס תוך הגשת הצהרות כוזבות, זיוף חשבונות ספק, הנמכת ערך יבוא, הצגת העברות כספים פיקטיביות והטעיית המכס. כמו-כן, נתפס מחשבו הנישא של החשוד ועפ"י החשד הוא מכיל את החשבונות המזויפים וכן את החשבונות האמיתיים של העסקאות ותכתובת המיילים עם הספקים בחו"ל.
 
ייבוא החשוד כולל 6 כלי רכב נדירים ומיוחדים: שתי מכוניות מסוג מרצדס מתחילת המאה הקודמת, מכונית מסוג B.M.W  ושלושה אופנועי אספנות נדירים ויוקרתיים (שניים מסוג B.M.Wואחד מסוג הונדה). 
 
עוד לפי הבקשה, החשוד הנמיך את ערך היבוא בעשרות אחוזים בכל חשבונות הרכבים, מתוך כוונה להתחמק מתשלום מסים כדין.
 
מרשות המסים נמסר כי החשוד הודה בחקירתו כי זייף את חשבונות הרכבים אותם ייבא ארצה מתוך כוונה להתחמק מתשלום מסים. סך המסים שנגרעו מקופת המדינה עומד על כ-500 אלף שקל. החשוד קשר עצמו לחשדות והציג מערכת של זיוף ויצירת מסמכים כוזבים, אשר הוא עמד בראשה עם מעורבים נוספים.