רשות המסים: חברת המילטון ייבאה מוצרי חשמל תוך הצגת מסמכים מזויפים של מכון התקנים

על פי כתב האישום שהוגש הבוקר מנהל היבוא בחברה זייף 24 אישורים של מכון התקנים לפיו מוצרי החשמל שייבאה החברה מתאימים לדרישות התקן הישראלי


00:00 ,23.11.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי כתב האישום שהוגש הבוקר מנהל היבוא בחברה זייף 24 אישורים של מכון התקנים לפיו מוצרי החשמל שייבאה החברה מתאימים לדרישות התקן הישראלי
 
מדוברות רשות המסים נמסר כי חברת המילטון ומנהל היבוא בחברה מואשמים בייבוא מוצרי חשמל ביתיים תוך הצגת אישורים מזויפים של מכון התקנים. היחידה המשפטית הארצית לתיקי מכס ברשות המסים, באמצעות עו"ד שלומי קלימיאן, הגישה הבוקר לבית משפט השלום בת"א כתב אישום נגד חברת המילטון חשמל ואלקטרוניקה בע"מ (חברה למסחר קמעונאי במכשירי חשמל וגז) ונגד אפרים אהרוני, האחראי על היבוא בחברה, בגין שחרור מוצרי חשמל מפיקוח המכס, באמצעות אישורים מזויפים של מכון התקנים.
 
בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, השנים 2007-2005, ייבאו הנאשמים ושחררו מפיקוח המכס עשרות אלפי מוצרי חשמל ביתיים שונים בהם מערבלי מזון, מכשירי טוסטר אובן, DVD, מצנמים, מחבתות חשמליים, קומקומים ועוד. לצורך שחרור המוצרים חלה על הנאשמים החובה להגיש רשימון שחרור מהמכס ולצרף לו, בין היתר, אישור מכון התקנים, לפיו מוצרי החשמל המיובאים מתאימים לדרישות התקן הישראלי. אישור שנועד להבטיח את תקינותם, בטיחותם והתאמתם של המוצרים לשימוש בישראל.
 
לפי כתב האישום, שהוגש בעקבות חקירה של בית מכס אשדוד ומחלקת חקירות מכס ומע"מ תל אביב, הנאשם אהרוני זייף 24 אישורים של מכון התקנים. לצורך הזיוף, נטל הנאשם אישורים קודמים ותקניים של מכון התקנים, שהוצאו כדין לחברה, השאיר את מספרי האישורים על כנם ושינה את תוכן האישורים, וזאת בהתאם לנתוני המשלוחים אותם רצה לשחרר. בשני מקרים נוספים, עשו הנאשמים שימוש חוזר, שלא כדין, באישורים קודמים ותקניים של מכון התקנים, מבלי לשנות את פרטיהם, וזאת לצורך שחרור שני משלוחים נוספים של טובין מיובאים, מפיקוח המכס.
 
עוד לפי כתב האישום, בשלוש הזדמנויות שונות, הגישו הנאשמים לרשויות המכס רשימוני יצוא בהם הצהירו בכזב, על השבת טובין אשר לא אושרו על ידי מכון התקנים. בפועל, לא ייצאו הנאשמים לגורמים בחו"ל טובין כלשהם ומכרו אותם בארץ ובאוטונומיה.