רמזי גבאי: הטקסטיל הסיני ממשיך "לשטוף" את המדינה

רמזי גבאי: הטקסטיל הסיני ממשיך "לשטוף" את המדינה - בשלושת החודשים הראשונים של השנה הגיעו לארץ כ-20 מליוני פריטי לבוש מסין בשווי של כ-88.5 מליוני דולרים - גידול של 28% לעומת הרבע הראשון אשתקד; קורא לממשלה ולשר התמ"ת להגמיש הקריטריונים במסלול תעסוקה לענף


00:00 ,06.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

רמזי גבאי: הטקסטיל הסיני ממשיך "לשטוף" את המדינה - בשלושת החודשים הראשונים של השנה הגיעו לארץ כ-20 מליוני פריטי לבוש מסין בשווי של   כ-88.5 מליוני דולרים - גידול של 28% לעומת הרבע הראשון אשתקד; קורא לממשלה ולשר התמ"ת להגמיש הקריטריונים במסלול תעסוקה לענף הטקסטיל והאופנה בעקבות "האיום" הסיני.
 
יצרני הטקסטיל מודאגים, הטקסטיל הסיני ממשיך "לשטוף" את המדינה. בשלושת החודשים הראשונים של השנה הגיעו לארץ כ-20 מליוני פריטי לבוש מסין בשווי של כ-88.5 מליוני דולרים. נתון המהווה גידול של 28% בהשוואה לתקופה הקבילה אשתקד. כך מסר רמזי גבאי, יו"ר איגוד תעשיות הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל אופיס טקסטיל.
 
בתוך כך, הגיע יבוא המוצרים הסרוגים למיניהם מסין לכ-30 מליון דולרים – מהווה גידול של 21% לעומת שלושת החודשים הראשונים אשתקד. מדובר בחולצות טריקו, חולצות טי. סווטשרים, מכנסיים סרוגים, חליפות התעמלות ועוד.
 
יבוא השטיחים, השטיחונים וכיסויי הרצפה מסין בשלושת החודשים הראשונים של השנה הסתכם ב-225 אלף דולר – גידול של 378% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
 
היבוא של שמלות, חצאיות ומכנסיים מסין הסתכם ברבע הראשון של השנה ב-11 מליוני דולרים – מהווה גידול של 39% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
 
רמזי ציין, כי "ההיצף" הסיני בתחום הטקסטיל עובר גם על האיחוד האירופי ועל ארה"ב. בחודשים ינואר – פברואר 2005 גדל היצוא מסין לאיחוד האירופי ב-73% והסתכם ב-2.7 מיליארדי דולרים. בחודשים אלו גדל יצוא החזיות מסין לארה"ב ב-157% והסתכם ב-20 מליון דולר; יצוא החולצות הסרוגות מסין לארה"ב  גדל בחודשים ינואר – פברואר 2005 פי 126 והסתכם ב-150 מליון דולר; ויצוא מכנסי כותנה גדל פי 101 והסתכם ב-176 מליון דולר.
 
למרות זאת, טוען רמזי, עדיין קיימת נישה ליצוא הטקסטיל והאופנה מישראל הן לאירופה והן לארה"ב.
 
רמזי קורא לממשלה ולשר התמ"ת להפעיל בדחיפות וביעילות את מסלול התעסוקה, תוך אפליה מתקנת למגזר המיעוטים ולפריפריה וכן להגמיש את הקריטריונים לענף הטקסטיל והאופנה במסלול זה, בעקבות "האיום" הסיני.