רכלבסקי בכנס בכירי המינהל הציבורי: אזרחי ישראל זכאים לרמת שירות משופרת

במסגרת הכנס שדן בהוצאת ביצוע שירותים מידי הממשלה, סקר רכלבסקי את הקשיים הקשורים לגמישות ניהולית ואת הצורך להוביל את משרדי הממשלה להקמת סוכנויות ניהול (ביצוע), שיהיו ראש חץ לשיפור ופיתוח השירותים לציבור


00:00 ,25.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

יובל רכלבסקי: "שיפור היכולת של הממשלה למשול תלוי בין השאר באיכות המינהל הציבורי בשיתוף פעולה עם ארגוני עובדים ובמדיניות תומכת"
 
הממונה על השכר, יובל רכלבסקי, הציג אתמול, במסגרת כנס בכירי המינהל הציבורי, את מדיניותו בנוגע לשינויים המבניים שעל הממשלה לבצע בשנים הבאות.
 
במסגרת הכנס שדן בהוצאת ביצוע שירותים מידי הממשלה, סקר רכלבסקי את הקשיים הקשורים לגמישות ניהולית ואת הצורך להוביל את משרדי הממשלה להקמת סוכנויות ניהול (ביצוע), שיהיו ראש חץ לשיפור ופיתוח השירותים לציבור.
 
עוד הוסיף רכלבסקי, כי אזרחי ישראל זכאים לרמת שירות משופרת, תוך ניצול יעיל של המשאבים והדגיש את התנופה האדירה בהובלת משרד האוצר בביצוע שינויים מבניים וצמצום ההוצאה הציבורית לעידוד הצמיחה במשק.
 
שיפור היכולת של הממשלה למשול תלוי בין השאר באיכות המינהל הציבורי בשיתוף פעולה עם ארגוני עובדים ובמדיניות תומכת, אמר רכלבסקי.
 
רכלבסקי הציג שורה של עקרונות לניהול משרדי הממשלה וסוכנויות הניהול שיוקמו בה: הפרדה מקסימאלית בין עיצוב המדיניות ליישומה; האצלת סמכויות מהממשל המרכזי למקומי; ניהול על פי תוצאות ויעדים, תוך שימת דגש על התפוקות; הבניית תחרות ומנגנוני התייעלות ביחידות המיישמות; עידוד יזמות ופיתוח תחום הקניין הרוחני; מעבר לתהליכי ניהול גמישים, חדשניים ואפקטיביים; תמרוץ ותגמול על פי תפוקות מדידות; חובת מתן דו"ח לציבור ונבחריו; שקיפות מידע לציבור הרחב.