רכב היברידי המשלב מנוע חשמלי ומנוע בנזין, יהיה חייב במס קניה בשיעור של 40% בלבד – במקום 95%

שר האוצר, בנימין נתניהו, חתם אתמול על צו הקובע מס קניה מופחת על רכב היברידי המשלב מנוע חשמלי ומנוע בנזין קונבנציונלי, שמעתה יהיה חייב במס קניה בשיעור של 40% בלבד – במקום 95%


00:00 ,01.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
שר האוצר, בנימין נתניהו, חתם אתמול על צו הקובע מס קניה מופחת על רכב היברידי המשלב מנוע חשמלי ומנוע בנזין קונבנציונלי, שמעתה יהיה חייב במס קניה בשיעור של 40% בלבד – במקום 95%. זאת, לאחר שמנהל אגף המכס ומע"מ, איתן רוב, קיבל את המלצת צוות פנימי באגף להפחית את המס במטרה לעודד שימוש בכלי רכב פחות מזהמים את הסביבה.

בעקבות ההתפתחות הטכנולוגית בעולם החלו לייצר כלי רכב משולבי-מנוע (היברידי), המונעים ע"י מנוע חשמלי בנוסף למנוע בנזין. כלי רכב אלה צורכים פחות דלק מכלי רכב בעלי מנוע בנזין בלבד ופחות מזהמים את הסביבה.

עלותו של כלי הרכב ההיברידי גבוהה משמעותית לאור עלות הייצור הנגזרת מהחידוש הטכנולוגי. לפיכך, על מנת לעודד רכישה של כלי רכב מסוג זה כחלופה לרכב בנזין או דיזל, וכחלק ממדיניות הממשלה לעודד שימור איכות הסביבה וצמצום בזיהום האוויר, הוחלט להפחית את מס הקניה על סוג רכב זה.

לדברי רוב, מדובר בהמשך ישיר של מדיניות משרד האוצר של "מיסוי ירוק" – קרי, עידוד השימוש בטכנולוגיות המפחיתות את זיהום האויר. מסיבה זו הרי שכבר בסוף שנת 2002 ניתנה הטבה במס קניה למערכת גז (גפ"מ) המיועדת להתקנה ברכב המונע במנוע בנזין בשילוב גז (גפ"מ). הפחתת המס על רכב היברידי הינה המשכה הישיר של מגמה זו.

רוב הבהיר כי לאור ההתפתחויות הטכנולוגיות בעולם הרלבנטיות להפחתת זיהום האויר מכלי רכב בכלל ורכב היברידי בפרט, הרי שיש לבחון לאורך זמן את האפקטיביות של מתן הטבה ספציפית במיסוי על רכב היברידי, כמו גם את התועלת הכלל משקית ממהלך זה. לפיכך, ההטבה הינה בתוקף עד תום שנת 2006.