רומניה מציעה לחברות ישראליות להשתתף בפרויקטים בהיקף של עשרות מיליארדי דולרים

סנה יצא לרומניה בראש משלחת אנשי עסקים מישראל. ממשלת רומניה מציעה ליזמים וחברות עסקים מישראל להקים ברומניה מיזמים בתחום התחבורה והתשתית, בהיקף של עשרות מיליארדי דולרים – כך גילה היום שר התחבורה ד"ר אפרים סנה.


00:00 ,06.08.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
 
סנה יצא לרומניה בראש משלחת אנשי עסקים מישראל
 
ממשלת רומניה מציעה ליזמים וחברות עסקים מישראל להקים ברומניה מיזמים בתחום התחבורה והתשתית, בהיקף של עשרות מיליארדי דולרים – כך גילה היום שר התחבורה ד"ר אפרים סנה.
 
שר התחבורה יצא היום לבוקרשט לביקור עבודה בן יומיים, על פי הזמנת הממשלה הרומנית. שר התחבורה יעמוד בראש משלחת של 15 אנשי עסקים ונציגי חברות ישראליות, בתחום התשתיות והכבישים. מדובר בין השאר בנציגי החברות "סולל בונה" "אשטרום" "מידן" ו"האחים רויכמן".
 
סנה ציין כי רומניה מתכננת לבצע בשנים הקרובות עבודות תשתית נרחבות בתחומה, בהיקף של עשרות מיליארדי דולרים, במטרה לשפר את סיכוייה להתקבל כחברה בשוק האירופאי המשותף ובנאט"ו.
 
השר סנה מסר כי רומניה מתכנת לסלול את כביש "חוצה רומניה", בדומה לכביש "חוצה ישראל" ומבקשת לעניין יזמים וחברות תשתית מישראל בהקמת הכביש. רומניה מבקשת גם לשדרג את אחד מכבישיה בין בוקרשט לברשוב, באורך של 150 קילומטר. מדובר באחד מכבישיה החשובים של רומניה, המוביל לאתר התיירות המרכזי שלה בהרי הקרפטים. כמו כן, מתכננת רומניה להרחיב את טרמינל הנוסעים בשדה התעופה בטימושרה, שבמערב רומניה, ולהרחיב את נמל הים המרכזי שלה בקונסטנצה.
 
היום יערכו המארחים הרומנים, סמינר עסקי לחברי המשלחת הישראלית, בהשתתפות השר סנה, שר התחבורה של רומניה, מירון טודור מיטראה, סגני השרים של התשתית והשיכון של רומניה ומומחים בתחום התחבורה. במסגרת הסמינר יוצגו פרוייקטים תחבורתיים מרכזים שממשלת רומניה מבקשת לקדם.
 
סנה הביע תקווה כי ביקורו ברומניה יתרום להידוק הקשרים הביליטרליים בין שתי המדינות, ויסייע לחברות ישראליות להשתלב במיזמים גדולים שממשלת רומניה מתכננת להקים בתחומה.
 
במהלך ביקורו ברומניה יפגש שר התחבורה עם אישי ממשל רומניים, ובהם: שר ההגנה הרומני יואן מירקה פסקו, נשיא הסנאט הרומני, ראש עיריית בוקרשט וראשי הקהילה היהודית.