רוה"מ מדינת אנדרה פרדש בהודו יגיע לביקור בישראל בראש משלחת של אנשי עסקים

ראש ממשלת מדינת אנדרה פרדש שבהודו, ד"ר י.ס. ראג'אסקהרה רדי, יגיע היום (א') לביקור בישראל בראש משלחת של אנשי עסקים העומדים בראש חברות מובילות בהודו. מטרת המשלחת קידום הסחר ההדדי וההשקעות בין שתי המדינות והגברת חילופי הידע בעיקר בתחומי החקלאות והטכנולוגי


00:00 ,03.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ראש ממשלת מדינת אנדרה פרדש שבהודו, ד"ר  י.ס.  ראג'אסקהרה  רדי, יגיע היום (א') לביקור בישראל בראש משלחת של אנשי עסקים העומדים בראש חברות מובילות בהודו. מטרת המשלחת קידום הסחר ההדדי וההשקעות בין שתי המדינות והגברת חילופי הידע בעיקר בתחומי החקלאות והטכנולוגיה.
 
ראש הממשלה וחברי המשלחת יהיו אורחי לשכת המסחר ישראל-אסיה ולשכת המסחר ישראל-הודו ויבקרו במפעלי תעשייה ובהם "חיפה כימיקלים" ו"נטפים". כן צפויה למשלחת פגישה עם השר לאיכות הסביבה, שלום שמחון. ביום ג' השבוע (05.07.05) תתקיים במלון "שרתון" בת"א ארוחת צהריים בהשתתפות חברי המשלחת ואנשי עסקים מישראל המעוניינים להיפגש למטרות של שיתוף פעולה עסקי.
 
מדינת אנדרה פרש בדרום הודו היא בין המדינות המובילות בהודו בתחום החקלאות הממוכנת והיא נחשבת לאחת המתקדמות בתחום של אימוץ שיטות חקלאיות חדשות. המדינה מקיימת שיתוף פעולה הדוק עם חברות אגרו-טכנולוגיה מובילות בישראל, בעיקר בתחום ההשקיה והטפטפות. אחד מחברי המשלחת הוא שר החקלאות במדינה. תחום נוסף המפותח בה הוא ענף ההיי-טק והיא מקיימת קשרי מסחר עם חברות ישראליות בתחומי הטכנולוגיה העילית.
 
ראש ממשלת מדינת אנדרה פרדש הוא נוצרי והוא ינצל את שהייתו בארץ גם לביקור פרטי, יחד עם בני משפחתו, במקומות הקדושים לנצרות. עם תום ביקורו בישראל יטוס ראש הממשלה לביקור עבודה במצרים.
 
רביב ביירון, נשיא לשכת המסחר ישראל-הודו אמר, כי בין מדינת אנדרה פרדש לישראל מתקיים קשר מסחרי אמיץ בתחומי החקלאות והטכנולוגיה ופרוייקט משותף עם ישראל בתחום החקלאי במדינה זו הפך למודל חיקוי עבור מדינות אחרות בהודו.
 
הסחר ההדדי בין ישראל להודו גדל בצורה מאוד מאז חידוש היחסים בין שתי המדינות בשנת 1992 ועלה מ-200 מיליון דולר לכ-2.2 מיליארד דולר, לא כולל ייצוא ביטחוני. שתי המדינות פועלות לחיזוק הקשרים ארוכי הטווח, תוך דגש מיוחד על שיתוף פעולה בתחומי המדע והטכנולוגיה. לאחרונה נמסר על הקמתן של חמש קבוצות עבודה משותפות לישראל ולהודו בתחומים שונים כגון ביוטכנולוגיה ואנרגיה, אשר יפעלו להידוק הקשרים הכלכליים בין שתי המדינות, וכן נמסר על על הקמת קרן להשקעות הדדיות.