רהיטים באתרי אינטרנט

24% מהציבור נוהגים לחפש רהיטים באתרי אינטרנט למטרת רכישה; האתרים הפופולריים - "וואלה", "גוגל" ו"נענע"; 46% מהקונים דרך אתרי האינטרנט מתכוונים לעשות זאת גם בקנייתם הבאה; ירידה של 15% בקניית ריהוט על ידי המגזר העסקי - הסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל.


00:00 ,31.10.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

24% מהציבור נוהגים לחפש רהיטים באתרי אינטרנט למטרת רכישה; האתרים הפופולריים - "וואלה", "גוגל" ו"נענע"; 46% מהקונים דרך אתרי האינטרנט מתכוונים לעשות זאת גם בקנייתם הבאה; ירידה של 15% בקניית ריהוט  על ידי המגזר העסקי - הסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל.
 
24% מהציבור נוהגים לחפש רהיטים באתרי אינטרנט למטרת רכישה; האתרים הפופולריים - וואלה - 5%, גוגל - 4% ונענע - 2%. כך מסר חיים הרמן, יו"ר איגוד תעשיות הריהוט בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל חברות סימונס (ישראל) מערכות שינה, סילי (ישראל) מערכות שינה, בהסתמכו על סקר שערך לאחרונה איגוד תעשיות הריהוט בהתאחדות התעשיינים.
 
הרמן מציין, כי עם זאת, בשנת 2005 כ-2% בלבד ממשקי הבית בישראל רכשו רהיטים דרך האינטרנט, זאת בהשוואה ל-1% בשנת 2004.
 
הסקר נערך בקרב 1,300 משקי בית המהווים מדגם מייצג של משקי הבית בישראל.
 
כן עולה מהסקר,  שנערך באמצעות מכון גאוקרטוגרפיה ,כי 46% ממי שרכשו רהיטים באתרי האינטרנט בפעם האחרונה, יקנו דרכם גם  בפעם הבאה.
 
מהסקר של איגוד הריהוט בהתאחדות התעשיינים שנערך גם בקרב 250 בתי עסק במגזר העסקי  (בתחומי המסחר והקמעונאות, יצור ותעשייה, שרותי אירוח, שירותים עסקיים ועוד), עולה כי בשנה האחרונה (ב-12 החודשים האחרונים), חלה ירידה של 15% בקניית ריהוט על ידי המגזר העסקי – הסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל.
 
מהסקר עולה כי שליש מבתי העסק קנו רהיטים בשנה האחרונה, ו-25% קנו פריט ריהוט אחרון לפני יותר מ-5 שנים.
 
עוד עולה מהסקר של איגוד תעשיות הריהוט כי ההוצאה הממוצעת של בית עסק על ריהוט הגיעה בשנה האחרונה לכ- 12,500 שקל. מניתוח התפלגות ההוצאה מתברר, כי 10% מבתי העסק מוציאים על ריהוט יותר מ-20,000 שקל לשנה, 10% מוציאים בין 5,000 ל-10,000 שקל.
 
כסא ושולחן משרדי הם הרהיטים הפופולאריים במגזר העסקי – 43% ו-30% בהתאמה קנו פריטים אלה בקנייה האחרונה. מוצרים בולטים נוספים הם כסאות מנהלים -  20%, ארונות - 16% ושולחנות מחשב - 12%. בסה"כ בתי העסק קונים בממוצע כ-1.7 פריטים שונים. עסקים גדולים יותר בהם יותר מ- 30 עובדים, קונים 2.4 פריטים בממוצע.
 
הרמן מציין, כי 21% מהעסקים בישראל נוהגים לערוך את קניות הריהוט בעיקר בחנויות הקמעונאיות הקטנות, 15% קונים אצל נגר פרטי, 9% באופיס דיפו, 5% אצל ספק פרטי, 3% דרך האינטרנט, 3% באייס, 2% באיקאה ו-2% באי.די.דיזיין.
 
עוד עולה מהסקר, כי בדומה למשקי הבית, גם החלטת הקנייה של  רהיטים ע"י המגזר העיסקי מושפעת בעיקר מהמחיר- 37% מהם מושפעים מגורם זה בבואם לבחור חנות בה יקנו פריט ריהוט כלשהו. במקום השני – 22% מושפעים מגורם האיכות, 17% מושפעים מההיכרות הקודמת עם החנות.
 
הרמן מציין, כי 53% מבתי העסק קונים רהיטים בישוב בו פועל העסק, זאת לעומת 30% שקונים מחוץ לישוב, כמחצית מבתי העסק קונים רהיטים באזורי תעשייה.
 
לפי דיווחי המגזר העסקי - 57% ממוצרי הריהוט שנקנו בשנה האחרונה ע"י המגזר העיסקי היו מתוצרת ישראלית, 43% מתוצרת חוץ, מתוכם 9% מסין ו- 5% מאירופה.
 
ניכר מהסקר, מדגיש הרמן,  כי המגזר העסקי תופס את הריהוט הישראלי ככזה שמתאים לצרכיו - 80% סבורים כך, לעומת 4% בלבד שסבורים כי הוא אינו מתאים לעסק שלהם.
 
יצויין , כי לאיגוד תעשיות הריהוט בהתאחדות התעשיינים אתר באינטרנט בו ניתן לקבל אינפורמציה על מוצרי הריהוט הקיימים בשוק. כתובת האתר
WWW.FURNISH.CO.IL