ראשי הארגונים הכלכליים ונשיאי לשכות המסחר בפנייה לשר האוצר: אסור לך להתפטר

"אנו, החתומים מטה, ראשי ארגונים כלכליים, קוראים לך, אדוני שר האוצר, תוך ראיית טובת האינטרסים של הכלכלה בישראל, להמשיך בתפקידך". כך עולה מפניה דחופה של ראשי הארגונים הכלכליים הגדולים במשק לשר האוצר, בנימין נתניהו, שלא לממש את כוונתו להתפטר


00:00 ,03.11.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
"אנו, החתומים מטה, ראשי ארגונים כלכליים, קוראים לך, אדוני שר האוצר, תוך ראיית טובת האינטרסים של הכלכלה בישראל, להמשיך בתפקידך". כך עולה מפניה דחופה של ראשי הארגונים הכלכליים הגדולים במשק לשר האוצר, בנימין נתניהו, שלא לממש את כוונתו להתפטר.

בין החתומים על המכתב: עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים; אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר; אבי אלה, נשיא התאחדות המלונות; סם אולפינר, נשיא התאחדות הקבלנים והבונים; זאב וינר, נשיא לשכת ארגוני העצמאים, ויהודה אלחריף, נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה.

ראשי הארגונים מדגישים בפנייתם כי "הפסקת כהונתך עתה תגרום זעזוע כלכלי דווקא בעיצומה של ההתאוששות, תגביר את חוסר הוודאות שהוא הבסיס ליציבות ולצמיחה, תשדר מסרים שליליים לעולם הרחב, וכתוצאה מכך תסיג שוב את המשק לאחור".

במקביל, פנו היום גם נשיאי לשכות המסחר בישראל לשר האוצר בבקשה דומה שיחזור בו מהתפטרותו.

בפניית נשיאי לשכות המסחר נאמר "התחלת בביצוע שינויים מבניים ובהנהגת רפורמות היסטוריות, חשובות וחיוניות, בשורה ארוכה של תחומים משקיים. הוכחת שגם בתקופה של טרור ופיגועים אפשר לנהל כלכלה באחריות ותחת שליטה. הובלת את המגזר העסקי והמשק כולו ממיתון עמוק לתחילתה של צמיחה כלכלית".

על המכתב חתומים כל נשיאי לשכות המסחר בישראל: אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר; אייל מלמוד, נשיא לשכת מסחר חיפה והצפון; שמואל זמל, נשיא לשכת מסחר ירושלים; יעקב בן עזרי, נשיא לשכת המסחר והתעשייה באר שבע והנגב; סמי שהין, נשיא לשכת המסחר נצרת, ונחמן שכטר, נשיא עמותת העצמאיים באילת-לשכת המסחר.

נשיאי הלשכות מסכמים בפנייתם "כשר אוצר הוכחת את יכולתך להתמודד עם הבעיות הקשות ביותר של המשק. המשך כהונתך כשר האוצר חשוב על כן מעבר לכל שיקול אישי, אידיאולוגי או פוליטי אחר".