ראובן שליסל נבחר לתפקיד יו"ר ענף המזון באיגוד לשכות המסחר

ראובן שליסל, מבעלי "ליימן שליסל" נבחר ביום שני האחרון פה אחד לתפקיד יו"ר ענף המזון באיגוד לשכות המסחר. שליסל יכהן קדנציה שנייה בתפקיד


00:00 ,14.12.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת הבחירות לראשות ענף המזון באיגוד לשכות המסחר שהתקיימו ביום שני האחרון, נבחר פה אחד, איש העסקים, ראובן שליסל (58), מנכ"ל משותף בחברת ליימן שליסל בע"מ, לתפקיד יו"ר ענף המזון באיגוד לשכות המסחר, שליסל, שזאת תהיה לו הקדנציה השנייה בתפקיד, מכהן בנוסף כחבר נשיאות, חבר וועדת הכספים ויו"ר משותף בוועדה הבינלאומית של לשכת המסחר ת"א והמרכז.

 

אוריאל לין באסיפה: הנימוק הממשלתי לשמירה על אחוזי המכס הגבוהים הוא הרצון להימנע מפגיעה במקומות העבודה של העובדים בתעשיית המזון המקומית אולם אם היינו מאמצים גישה זו לפני 35 שנה, כלכלת ישראל הייתה כיום כלכלה מפגרת".

 ענף המזון באיגוד לשכות המסחר מונה מעל ל- 150 עסקים בתחום המזון בישראל (מרביתם יבואנים) והוא הענף הגדול ביותר באיגוד לשכות המסחר.

 

במסגרת האסיפה נבחרו 6 חברי ועד נוספים: יוסי ויליגר, מבעלי חברת ויליפוד, עודד ברט מנכ"ל משותף בחברת שוקוטרייד, נני סיימן מחברת א.סיימן, אברהם דה פריז מחברת א.דוידס ושות', דוד אברהם, מחברת דוד אברהם ויעקב אנטברג מחברת א.ר.י.ז. בנוסף להם, גדעון גוטגולד מחברת גוטגולד, מונה כחבר כבוד לאחר 30 שנות חברות בוועד ענף המזון.

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר באסיפה כי הפחתת מכסים היא רק עניין של זמן: "הפחתת מכסים משמעותית בענף המזון אכן תקרה אך זה ייקח זמן. הנימוק הממשלתי לשמירה על אחוזי המכס הגבוהים הוא הרצון להימנע מפגיעה במקומות העבודה של העובדים בתעשיית המזון המקומית אולם אם היינו מאמצים גישה זו לפני 35 שנה, כלכלת ישראל הייתה כיום כלכלה מפגרת".

לדברי שליסל "המחאה החברתית שהתחוללה בקיץ האחרון הייתה הצלחה גדולה והיא נתנה דחיפה קדימה לדרישות איגוד לשכות המסחר להפחתת המכסים בענף המזון בישראל. האפליה לטובת תעשיית המזון בארץ היא גדולה ובסופו של יום מי שמשלם את המחיר על אחוזי המכס הדמיוניים על מוצרי מזון המיובאים לישראל, הם הצרכנים. אנו מצפים כעת לראות אם הממשלה תעמוד בהתחייבויותיה להורדת מכסים בתחום המזון החל מינואר 2012."