קרן קנדה-ישראל לתמיכה במו"פ אישרה מענקים ל- 4 פרוייקטים בינ"ל חדשים

קרן קנדה-ישראל לתמיכה במו"פ תעשייתי, CIIRDF, אישרה מענקים ל- 4 פרויקטים בינלאומיים חדשים בתקציב של כ– 2.5 מיליון דולר קנדי ; המדען הראשי ד"ר אלי אופר: שתופי הפעולה שנוצרים בסיוע הקרן מהווים כלי מפתח בידי חברות ישראליות לפריצת שווקים חדשים בצפון אמריקה


00:00 ,29.02.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
קרן קנדה-ישראל לתמיכה במו"פ תעשייתי, CIIRDF, אישרה מענקים ל- 4 פרויקטים בינלאומיים חדשים בתקציב של כ– 2.5 מיליון דולר קנדי ; המדען הראשי ד"ר אלי אופר: שתופי הפעולה שנוצרים בסיוע הקרן מהווים כלי מפתח בידי חברות ישראליות לפריצת שווקים חדשים בצפון אמריקה

מועצת המנהלים של קרן קנדה-ישראל, בראשות המדען הראשי בתמ"ת ד"ר אלי אופר, אישרה בישיבתה האחרונה מענקים ל - 4 פרויקטים בינלאומיים חדשים המשותפים לחברות ישראליות וקנדיות, בתקציב כולל של כ - 2.5 מיליון דולר קנדי (כ – 8.3 מיליון ₪).

בישיבת מועצת המנהלים האחרונה אושרו פרוייקטים בתחום עיבוד תמונות לווין, אספקת-מים, תקשורת וקולנוע:

- חברת אלביט מערכות בע"מ הישראלית וחברת מקדונלד, דטוואלייר ושו"ת בע"מ הקנדית ייפתחו וישווקו מערכת יעילה, קלה להפעלה ומהירה יותר של תכנון קבלת תמונות לוויניות ממסלול רב-משימות.

- חברת מקורות בע"מ הישראלית וחברת זינון איכות סביבה בע"מ הקנדית יפתחו מערכות ממברנות אינטגרליות זולות להתפלת מי-ים והשבחת מים.

- חברת קילולמבדה בע"מ הישראלית וחברת מטקונקס בע"מ הקנדית יפתחו מתקן אופטי אינטגרלי שיווצר ע"י שילוב המארז הרב כניסתי של קילולמבדה ומוצר מתאם עיבוד גל של מטקונקס הקנדית .

- חברת מונלייט בע"מ הישראלית וחברת דיג'יסקרין בע"מ הקנדית מפתחות את ה
Cinema שהיא מערכת קולנוע דיגיטאלית בעלות נמוכה הכוללת מקרן דיגיטלי, תוכן סרט ושרת סרט צילום בעל הגדרה גבוהה.


ד"ר אלי אופר, המדען הראשי במשרד התמ"ת המכהן כיו"ר מועצת המנהלים של הקרן, מסר כי שיתופי הפעולה שנוצרים בסיוע הקרן מהווים כלי מפתח בידי חברות ישראליות לפריצת שווקים חדשים בצפון אמריקה. עוד הוסיף אופר כי הקרן החלה לאחרונה לפעול ליצירת שיתופי פעולה לא רק בין חברות בודדות, אלא גם בין מאגדים (קונסורציה) של חברות מישראל ומקנדה. שיתופי פעולה מסוג זה כבר פועלים בתחום התקשורת האופטית, מדעי החיים והפרמלוגיקה.

עדי ריזה, מנהלת CIIRDF בישראל, מסרה כי תפקידה של הקרן אינו מסתכם במתן מענקים כספיים וכי הקרן מסייעת לחברות הישראליות באיתור שותפים טכנולוגים קנדיים, ביצירת הקשר הראשוני עמן ובגישור על פערים של שפה ותרבות עסקית.

קרן CIIRDF הוקמה ב 1994 ואישרה מאז מעל 50 פרוייקטים של שת"פ בינלאומי. הקרן תומכת ב- 50% מהוצאות הפרוייקט המשותף עד לסכום של 800,000 דולר קנדי לפרוייקט.

הקרן עם קנדה היא אחת מ – 5 קרנות שהקימה ישראל לתמיכה במו"פ. קרנות נוספות פועלות גם מול ארה"ב, בריטניה, קוריאה וסינגפור. כמו כן פועלים שיתופי פעולה על בסיס הסכמים בינ"ל לתמיכה מקבילה עם עוד כ – 13 מדינות באירופה ובמזרח הרחוק.